Nicolas Opublikowano 4 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2004 Jak zrobić przedzielony ekran w grze na dwóch>>??<< (jeśli się wygłupiłem i jeszcze postów nie pisać skasujcie go i zapomnijcie o wpadce) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 4 Czerwca 2004 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2004 No troche sie wyglupiles, bo to jedna z podstawowych opcji. :) Jako, ze nie ma jeszcze plikow, to podpowiem. Room properties -> zakładka views: - Zaznacz enable the use of Views - Pierwsze dwa views z listy muszą mieć zaznaczone Visible when room starts. Ponizej masz rozne parametry. W i H to wysokosc i szerokosc okien. X i Y to pozycja wzgledem okna gry, top i left to przesuniecie wyswietlania danego kawalka planszy, a border'y to przestrzenie, ktore musza byc pomiedzy wybranym obiektem dla view'a a krawedziami danego okna. Musisz z tym pokombinowac. Ogolnie pierwszemu okienku daj: x: 0, y:0, drugiemu x:0,y:0 i obu oknom daj po w:320 i h:480 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 4 Czerwca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2004 Zkoro forum funkcjonuje to czas je zapełnić. Jak zrobić aby w moim Arkanoidzie w zależność w jaką część paletki walnie piłka pod takim kątem się odbiła?? Tanx za porawe literówki (wstyd)! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 4 Czerwca 2004 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2004 Je literówkę dopiero teraz poprawiłem, wcześniej ją wytłuściłem i powiększyłem. Zresztą w kolejnym poście też jest literówka. :) Co do problemu, to nie mam czasu tego objaśniać, niech ktoś ci przykład zrobi. Tutaj chodzi o to, by skorzystać z funkcji point_direction czy jakoś tak i pobrać kierunek w stronę od środka kulki do środka paletki itd. Tutaj zadanie dla innych, ja wracam do tłumaczenia forum. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 4 Czerwca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2004 Nauczycielem od Polaka nie zostane więc na błędy nie uwarzam. Sprawa nie aktualna (ani pierwsza ani druga)ale jest nowa. Mianowicie jak zrobić żeby w 72 rysunkowym obrocie o 360 stopni gdy lufa (to jest animacja czołgu) jest ustawiona w lewo czołgo po naciśnięciu przycisku odpowiadającego za ruc ruszył w lewo, jeżeli na ukos jest lufa to ryszył na ukos itd....???? Mile widziany polski przykład! Chociaż lebsze opisy na forum :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 4 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2004 A mozna lufą sterowac odzielnie (np. myszką) czy po prostu zawsze jest "na wprost"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bruce Opublikowano 5 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2004 Ja pamiętam że na starym gmclanie był taki przykład :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 5 Czerwca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2004 Lufa jest przyłączona do czołgu i kręci się razem z nim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 5 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2004 Pamiętasz ze starego GMC klocki autorstwa Borka? Tam było coś w stylu TGFowego eventa. Nazywało się to obróc obiekt według pozycji innego obiektu. Zamiast obiektu może być myszka. Zgadza się? Lecz niestety straciłem ten plik wraz z formatowaniem dysku, więc nie dam go tobie. Trudno. Możesz to też na skryptach napisać, ale nie jest to proste :( . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 5 Czerwca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2004 Jeżeli ktoś ma te klocki to niech mi je na maila przyśle ( nicolas1231@wp.pl ) ale albo ja żle zrozumiałem Odpowieć albo ktoś mnie źle zrozumiał mi nie chodzi aby ludzik krę ci ł się za myszką tylko szedł w tą strobnę w którą jest aktualnie odwrócony jeżeli jest lufą odwrócony na Północ to po naciśnięciu do przodu idzie na północ , a jeżeli na zachód to na zachód itd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 5 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2004 A jak o to tobie chodziło, to też masz to w tych klockach :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 5 Czerwca 2004 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2004 Kurna, Nicolas, nię bądź taki upierdliwy ;) https://gmclan.iglu.cz/upload/temp/rm.zip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 5 Czerwca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2004 Zostało tylko pytanko jak zrobić aby animcaja była wyświetlana tylko raz! Jeszcze jedno niech mi ktoś helpa to tych klocków Ranama_mana napisze, please!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 6 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2004 Ustaw alarm na 60. 60 stepów = 1 sekunda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 6 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2004 Ustaw alarm na 60. 60 stepów = 1 sekunda. <{POST_SNAPBACK}> Nie prawda ... 1 sekunda to tyle stepow ile mamy ustawione w room_speed Jesli mowa o zegarku ( a wlascicie stoperze bo zegarek to zczytujemy z systemu i po sprawie ;) ) elektronicznym to mozna zrobic to chociazby tak : Tworzymy sobie obiekt stoper. W evencie create ustawiamy czas poczatkowy { czesci=0; sekund=0; minut=0; } Zmienna czesci bedzie nam potrzebna do wyliczenia ile czasu trwa sekunda. W step obiektu stoper wpisujemy : { czesci+=1; if (czesci==room_speed) {sekund+=1; czesci=0;} if (sekunda==59) {minut+=1; sekund=0;} } Zamiast room_speed wpisujemy wartosc jaką mamy wpisaną pod odpowiednią zmienną lub poprostu uzywamy zmiennej. Wiemy ze room speed definiuje nam ile klatek ma byc wyswietlanych na sekunde wiec jesli wartosc czesci osiagnie tyle klatek ile ma room speed bedziemy wiedzieli ze minela sekunda. Po 60 sekundach wskakuje minuta itd... Pozostaje tylko dodac wyswietlanie zmiennych w odpowiednim miejscu Draw obiektu stoper { draw_text(100,100,""+string(minut)+":"+string(sekund)); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 9 Czerwca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2004 Tnkx już nieaktualne topic można zamknąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi