Skocz do zawartości

sprite przeciwniki


Marek.S

Rekomendowane odpowiedzi

Zobaczcie TU. Chcę zrobić wroga, postać, która chodząc na boki zmienia sprita. Zastosowałem więc obiekt nakładka który podąża za obj hero.

I tu pojawia problem iż gdy potworek ma zostać usunięty pojawia się błąd że obj nakładka nie ma za czym podążać. A gdy robię żeby usuwało i to i to to usuwane są dwa obiekty(gra ma parę takich potworków). Może ktoś wie jak mi pomóc.

 

PS, kliknijcie tego u gory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

??? PO CO TE MASKI???

 

On chyba chciał zmienić sprite'a.

 

wystarczy dać w stepie potworka

if (hspeed < 0)
sprite_index = s_potwor_lewo;
if (hspeed > 0)
sprite_index = s_potwor_prawo;

lub (jeśli origin_x jest pośrodku sprite'a potwora)

if (hspeed < 0)
image_xscale = -1;
if (hspeed > 0)
image_xscale = 1;

ale jeśli chcesz pozostać przy swoim sposobie to:

w creacie wroga

(instance_create(x,y,nakladka)).parent = id;

i w stepie nakladki

if !(instance_exists(parent))
instance_destroy()
else
{
<jakies akcje>
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. to zacznijmy od początku. Najpierw powiedzcie mi jak zrobić gdy mam 2 obiekty(te same) to żeby nakladka podążała za każdym z nich (żeby nas każdym obj hero znalazła się taka nakładka) oraz że gdy usunę hero żeby usuwała się ta nad nim a nie wszystkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...