Marek.S Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 Zobaczcie TU. Chcę zrobić wroga, postać, która chodząc na boki zmienia sprita. Zastosowałem więc obiekt nakładka który podąża za obj hero. I tu pojawia problem iż gdy potworek ma zostać usunięty pojawia się błąd że obj nakładka nie ma za czym podążać. A gdy robię żeby usuwało i to i to to usuwane są dwa obiekty(gra ma parę takich potworków). Może ktoś wie jak mi pomóc. PS, kliknijcie tego u gory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michmis Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 Zastosuj maskę dla obiektu zamiast tworzyć drugi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 22 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 jaką maskę w grze ma być kilka potworków i chodzi mi o to że jak usuwam jednego to się nakłądka z drugiego usuwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 No po prostu maski, masz je pod Depth w ustawieniach obiektu (edytorze obiektu). Możesz też je zmieniać: mask_index = <mask> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 22 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 Nie rozumiem. Zrobi mi to ktoś na przykładzie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 Nie ma co się męczyć z przykładem :) Tutaj wybierasz maskę a potem zmieniasz ją kodem Tymona :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 ??? PO CO TE MASKI??? On chyba chciał zmienić sprite'a. wystarczy dać w stepie potworka if (hspeed < 0) sprite_index = s_potwor_lewo; if (hspeed > 0) sprite_index = s_potwor_prawo; lub (jeśli origin_x jest pośrodku sprite'a potwora) if (hspeed < 0) image_xscale = -1; if (hspeed > 0) image_xscale = 1; ale jeśli chcesz pozostać przy swoim sposobie to: w creacie wroga (instance_create(x,y,nakladka)).parent = id; i w stepie nakladki if !(instance_exists(parent)) instance_destroy() else { <jakies akcje> } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 hmmm... Nie trzeba masek używać. nakladka->Step->Execute a piace of code: if instance_exists(hero){ nakladka.x=hero.x; nakladka.y=hero.y; if hero.kierunek = 0 then {sprite_index = sprite4} if hero.kierunek = 180 then {sprite_index = sprite5} } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 Akurat to co podał Matthew jest dużo lepsze xD A z tymi nakładkami to już nie wiem o co Ci chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 22 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 ok. to zacznijmy od początku. Najpierw powiedzcie mi jak zrobić gdy mam 2 obiekty(te same) to żeby nakladka podążała za każdym z nich (żeby nas każdym obj hero znalazła się taka nakładka) oraz że gdy usunę hero żeby usuwała się ta nad nim a nie wszystkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 użyj mojego kodu (tego drugiego) z tym w stepie nakladki: x = parent.x; y = parent.y; i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 22 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 Jeżeli tak robię to obydwa obiekty nakładka podążają za jednym hero a drugi biega bez. Sami zobaczcie. Będę wdzięczny jak ktoś mi to pokaże na przykładzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się