Skocz do zawartości

Cos w stylu Mario


Piczer

Rekomendowane odpowiedzi

Gdzieś to już widziałem na forum, ale nie mogę tego znaleść. :(

Chodzi o artykuł z FAQ (https://gmclan.org/index.php?czytajart=7), a konkretnie o punkt 9.

Ekran przesuwa się dopiero, gdy obiekt zetknie się z prawym końcem erkanu.

Co zrobić, aby ekran przesuwał się jak obiekt będzie na środku ekranu jak w Mario?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(nie jestem pewien co do tego :blink:

No więc tak załużmy że masz wymiary rooma

640x480

(jak wiesz jak zrobić przesuwanie ekranu za bochaterem)

na samym dole w zakładce vievs

jest tak

vbor [32]

hbor[32]

no i tam wpisujesz (podziel na pól rozmiary 640: 2 itd.)

vbor[320]

hbor[240]

i tyle

 

(ale nie wiem czy dobrze napisałem :P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie dobry pomysł, ale może mi się to trochę pomieszać

 

@EDIT:

Jest też inny problem. Nie chciałem zakładać nowego tematu więc piszę go tutaj:

Jest w GML jakaś funkcja odmierzająca czas? Robię pętlę repeat, która np. co 0.2sek ma się wykonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja proponuje w step obiektu ktory bedzie sledzic view dac taki kod:

var sp,dist;

dist=point_distance(x,y,hero.x,hero.y);
sp=dist/6     // ewentualnie inna wartosc, im wieksza tym wolniej bedzie podjezdzac kamera :P
direction=point_direction(x,y,hero.x,hero.y);
speed=sp;

 

W ramach wytłumaczenia : sp - to będzie prędkość z jaką obiekt kamery będzie podążał za hero - zamiast tego daj nazwe obiektu gracza. dist - odleglosc od obiektu kamery do obiektu gracza. W tym wypadku prędkość to odległość podzielona przez czas w jakim kamera ma dotrzeć do obiektu. Dałem tam 6, więc kamera nie ważne jak będzie daleko dogoni naszego gracza w ciągu 6 klatek. ;)

 

Napewno będzie ładnie jeździć kamerka ;)

 

EDIT:

Jest w GML jakaś funkcja odmierzająca czas? Robię pętlę repeat, która np. co 0.2sek ma się wykonać.

 

Możesz wyjaśnić do czego ci to potrzebne? może wtedy będe mógł pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcale nie -_- w alarm 0 po akcji skręcania dajesz

znow

 

alarm[0]=5*room_speed; i to bedzie sie powtarzac co 5 sekund caly czas.

Widziałeś moje AI w Mario Get It? Czy było złe? Zdaje mi się że świetnie mi się udało więc myśle że w pisaniu AI nie jestem najgorszy. Fakt że tamto było w grze platformowej, ale wiem co pisze zaufaj mi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem... Było aż za dobre, bo jeszcze ani razu z nim nie wygrałem :P .

Próbowałem robić kilka ruchów na zmiennych ale alarm się wykonywał na zmiennych, które są drugi raz podane (oczywiście są inne). Wrzuciłbym pliki projektu, ale z moim netem dzieje się coś dziwnego, że nie mogę na żaden uploader wysłać pliku o_O

 

@EDIT:

No... Wreszcie udało mi się wrzucić te pliki. Tutaj macie i powiedzcie mi co jest źle! (http://www.speedyshare.com/787385138.html)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...