Piczer Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Gdzieś to już widziałem na forum, ale nie mogę tego znaleść. :( Chodzi o artykuł z FAQ (https://gmclan.org/index.php?czytajart=7), a konkretnie o punkt 9. Ekran przesuwa się dopiero, gdy obiekt zetknie się z prawym końcem erkanu. Co zrobić, aby ekran przesuwał się jak obiekt będzie na środku ekranu jak w Mario? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej1_1 Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Też mam taki problem.Ale ktoś inny wie bo widziałem już pełno takich gier Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 20 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Kombinowałem, kombinowałem, aż znalazłem jak to zrobić. Temat można zamknąć ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToMoEX Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 (nie jestem pewien co do tego :blink: No więc tak załużmy że masz wymiary rooma 640x480 (jak wiesz jak zrobić przesuwanie ekranu za bochaterem) na samym dole w zakładce vievs jest tak vbor [32] hbor[32] no i tam wpisujesz (podziel na pól rozmiary 640: 2 itd.) vbor[320] hbor[240] i tyle (ale nie wiem czy dobrze napisałem :P) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 nie dziel dokładnie na pół bo będzie ekran skakał. przykładowo na jak masz widok w roomie 320x240 to se daj vbor[100] hbor[140] i mysle że takie coś cię zadowoli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crash Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 hbor - 300 vbor - 300 takie tematy już się powtarzały wiele razy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 crash co to niby miało być oO? Jak vbor i hbor zalezy od viewa a tyś se palnął te 300 jakby to było uniwersalne jakieś -_- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 300 to liczba, a 100 i 140 to liczby. Widzisz? Jest różnica: 300 - 100 - 140 = 300 - 240 = 60 Ha! Na serio: Hbor = 320 Vbor = 240 Hsp = 6 Vsp = 6 będzie skakać gdy bohater będzie się teleportować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 21 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 A da się nagle zatrzymać poruszanie ekranu? Takie coś jest w Mario jak się walczy ze smokiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 Ja robię w ten sposób. Tworzę dodatkowy obiekt który jest oddalony o połowę ekranu od bohatera i porusza się razem z nim i na tym obiekcie jest skoncentrowany view Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 21 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 W sumie dobry pomysł, ale może mi się to trochę pomieszać @EDIT: Jest też inny problem. Nie chciałem zakładać nowego tematu więc piszę go tutaj: Jest w GML jakaś funkcja odmierzająca czas? Robię pętlę repeat, która np. co 0.2sek ma się wykonać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 a ja proponuje w step obiektu ktory bedzie sledzic view dac taki kod: var sp,dist; dist=point_distance(x,y,hero.x,hero.y); sp=dist/6 // ewentualnie inna wartosc, im wieksza tym wolniej bedzie podjezdzac kamera :P direction=point_direction(x,y,hero.x,hero.y); speed=sp; W ramach wytłumaczenia : sp - to będzie prędkość z jaką obiekt kamery będzie podążał za hero - zamiast tego daj nazwe obiektu gracza. dist - odleglosc od obiektu kamery do obiektu gracza. W tym wypadku prędkość to odległość podzielona przez czas w jakim kamera ma dotrzeć do obiektu. Dałem tam 6, więc kamera nie ważne jak będzie daleko dogoni naszego gracza w ciągu 6 klatek. ;) Napewno będzie ładnie jeździć kamerka ;) EDIT: Jest w GML jakaś funkcja odmierzająca czas? Robię pętlę repeat, która np. co 0.2sek ma się wykonać. Możesz wyjaśnić do czego ci to potrzebne? może wtedy będe mógł pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 21 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 Robię pierwszy raz sztuczną inteligęcję pojazdu i chcę po 5 sek. dać aby skręcił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 to nie używaj pętli. Użyj alarmów. ustawiasz alarm alarm[0]=5*room_speed; // to ci da 5 sekund potem dajesz event alarm 0 i tam dajesz akcję skręcania. Bardzo łatwo jest napisać fajne skręcanie, nawet podobnie do tego co dałem wcześniej apropo podąrzania kamery :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 21 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 hmmm... Ten pomysł z alarmem jakoś mi nie odpowiada. Podczas pisania AI wszystko się komplikuje. Czy jest jakieś inne rozwiażanie? Użył bym funkcji sleep, ale on wstrzymuje wszystko a mi chodzi tylko o przerwę czasową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 Daj samochodowi w Creat kod Pablo a potem w Alarm [0] akcję skręcania czyli np. x-=5; :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 21 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 Mówiłem, że się komplikuje z tą sytuacją, bo żebym zrobił każdy ruch samochodu to bym musiał zrobić z 1000 alarmów, a dopuszczalne jest tylko 11. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 To zrób to na zmiennych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 wcale nie -_- w alarm 0 po akcji skręcania dajesz znow alarm[0]=5*room_speed; i to bedzie sie powtarzac co 5 sekund caly czas. Widziałeś moje AI w Mario Get It? Czy było złe? Zdaje mi się że świetnie mi się udało więc myśle że w pisaniu AI nie jestem najgorszy. Fakt że tamto było w grze platformowej, ale wiem co pisze zaufaj mi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 21 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 Widziałem... Było aż za dobre, bo jeszcze ani razu z nim nie wygrałem :P . Próbowałem robić kilka ruchów na zmiennych ale alarm się wykonywał na zmiennych, które są drugi raz podane (oczywiście są inne). Wrzuciłbym pliki projektu, ale z moim netem dzieje się coś dziwnego, że nie mogę na żaden uploader wysłać pliku o_O @EDIT: No... Wreszcie udało mi się wrzucić te pliki. Tutaj macie i powiedzcie mi co jest źle! (http://www.speedyshare.com/787385138.html) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 23 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 Widzę, że nikt nie odpowiada :( . Mam jeszcze kilka pytań, a w Helpie GM nie umiem tego znaleźć :P 1. Jaka funkcja pozwala określić jaki width i height ma sprit, którego używa dany obiekt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 23 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 Poszukaj w helpie o zmiennych lengthdir_x i lengthdir_y czy jakoś tak (może podkreślenie jest przed dir, nie pamiętam xd ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 23 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 Poszukaj w helpie o zmiennych lengthdir_x i lengthdir_y czy jakoś tak (może podkreślenie jest przed dir, nie pamiętam xd )A po co? =P Sprite_width i sprite_height ;) E: Uczyniłem ZUO i wyprzedziłem Tymcia! Buachachachacha!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 23 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 sprite_get_width i sprite_get_height. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 23 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 O, thx :P . A z tym AI umiecie mi pomóc? :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się