pilar36 Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 mam problema... zrobilem gre wszystko oki, edytor tez - ale z tym nie bardzo... mam ponad 100 elementow o ukladania na mapie a brkuje mi klawiszy zeby wszystkie ustalic. podobnie jest z wczytywaniem map, bo kazdy sprite ma czarny kwadrat- bo wczytuje go z pliku, i jak wczyta gre z edytora to kwadraty.... pomozecie mi zrobic tebele tilesetsow zeby sie wybieralo ja myszka i wczytywanie- bo dlugo sie z tym mencze... a i 1 prosba, napiszcie mi jeszcze jak zrobic wczytywanie wielu takich samych postaci bez robienia wielu spritow na programie, bo jak jest jeden to wczytuje te same obrazki np. jeden zmienia sie w prawo, to wszystkie sprity zmieniaja sie w prawo mimo iz nie zetknely sie z blokiem. czekam.... :angry: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 chcesz żeby jakiś przedmiot po zetknieciu się z blokiem zmienił sprite? poprostu daj w tym obiekcie w kolizji z czyms zmiane sprite a nie w bloku cos w rodzaju objHero.sprite_index=.... bo wtedy zmienia dla wszystkich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilar36 Opublikowano 29 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 ok, a co z edytorem... moze tez byc wybor klawiszami np. naciskam lewo to si zmienia, znowu lewo itd...... :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Policy Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 Zobacz sobie do mojej gry w uploader nazwa Policy i tam masz taki plik o dziwnej nazwie no wiesz taki z róznymi cyframi itp. spojrz i zobacz wystarczy ze ustawis np strzalka lewo- wybierasz hange sprite i jak idziesz w lewo to ci sie zmienia proste ??? :D :D :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilar36 Opublikowano 30 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 no dzienks za pomoc ale to nie podziala, juz tak probowalem... jedna uwaga, edytor wczytuje pliki z folderow, a w pliku gm'a sa czarne kwadraciki, wiec taka metoda nie podziala. jezeli nie weicie jak mi pomuc to wejdzcie w uploadera w folder pilar36 i sciagnijcie plik ciapek.rar - to wam wszystko wyjasni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilar36 Opublikowano 2 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2006 I co doczekam sie odpowiedzi???? :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 2 Grudnia 2006 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2006 Nie - doczekasz się ostrzeżenia za double post. Tak jak już mówiono, robisz sprite z kilkudziesięcioma klatkami, każda to kolejny element terenu i potem tylko ustawiasz konkretny sprite_index aby uzyskać konkretną klatkę, oraz image_speed=0 aby klatki się nie zmieniały. Robisz maskę czarnym kwadracikiem, albo ustawiasz go jako parent_object. Potem w edytorze robisz petlę for aby wyświetlić klikanaście kolejnych spritów oraz jakieś strzałeczki, aby petlę for przesunąć. Załóżmy ze chcesz wyświetlić naraz po 10 obrazków, a całość ma 54 obrazki (aby lepiej to pokazać, użyłem liczby niepodzielnej przez 10 bez reszty). Dajesz w tedy w create: total=54; for_page=10;//spritow na strone start=0; w step for (i=0; i<=for_page; i+=1;) { draw_sprite(nzwa_sprita,i+start,x+(i*16),y); } //przesuwanie listy z klawiatury if keyboard_check(vk_right) //przesun liste w gore { if start<total-for_page then start+=1 else start=total-for_page; } else if keyboard_check(vk_left) //przesun liste w lewo/w dol { if start>0 then start-=1 else start=0; } Na pewno nie wyczerpałem jeszcze tematu ale i tak dużo już Cię naprowadziłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilar36 Opublikowano 8 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 Moze z edytorem mi pomogliscie, ale jeszcze 1 sprawa: Jak zrobic zeby 1 objekt, ktory jest wczytywany z pliku mial wlasne funkcje bez robienia np 20 takich samych?? Bo jak zrobie 1 objekt, popostawiam ich kilka, to gdy jeden zmienia sie na plik chodzenia lewo, to reszta, mimo ze nie zetknely sie z blokiem takze zmieniaja wyglad, a dalej ida ok - pomozcie mi z tymi spritami bo nie chce robic ich tysiace... :sp_ike: :sp_ike: :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się