Skocz do zawartości

edytor


pilar36

Rekomendowane odpowiedzi

mam problema... zrobilem gre wszystko oki, edytor tez - ale z tym nie bardzo... mam ponad 100 elementow o ukladania na mapie a brkuje mi klawiszy zeby wszystkie ustalic. podobnie jest z wczytywaniem map, bo kazdy sprite ma czarny kwadrat- bo wczytuje go z pliku, i jak wczyta gre z edytora to kwadraty.... pomozecie mi zrobic tebele tilesetsow zeby sie wybieralo ja myszka i wczytywanie- bo dlugo sie z tym mencze... a i 1 prosba, napiszcie mi jeszcze jak zrobic wczytywanie wielu takich samych postaci bez robienia wielu spritow na programie, bo jak jest jeden to wczytuje te same obrazki np. jeden zmienia sie w prawo, to wszystkie sprity zmieniaja sie w prawo mimo iz nie zetknely sie z blokiem. czekam.... :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dzienks za pomoc ale to nie podziala, juz tak probowalem... jedna uwaga, edytor wczytuje pliki z folderow, a w pliku gm'a sa czarne kwadraciki, wiec taka metoda nie podziala.

 

jezeli nie weicie jak mi pomuc to wejdzcie w uploadera w folder pilar36 i sciagnijcie plik ciapek.rar - to wam wszystko wyjasni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Nie - doczekasz się ostrzeżenia za double post.

Tak jak już mówiono, robisz sprite z kilkudziesięcioma klatkami, każda to kolejny element terenu i potem tylko ustawiasz konkretny sprite_index aby uzyskać konkretną klatkę, oraz image_speed=0 aby klatki się nie zmieniały. Robisz maskę czarnym kwadracikiem, albo ustawiasz go jako parent_object. Potem w edytorze robisz petlę for aby wyświetlić klikanaście kolejnych spritów oraz jakieś strzałeczki, aby petlę for przesunąć. Załóżmy ze chcesz wyświetlić naraz po 10 obrazków, a całość ma 54 obrazki (aby lepiej to pokazać, użyłem liczby niepodzielnej przez 10 bez reszty).

Dajesz w tedy w create:

total=54;
for_page=10;//spritow na strone
start=0;

 

w step

for (i=0; i<=for_page; i+=1;)
{
draw_sprite(nzwa_sprita,i+start,x+(i*16),y);
}
//przesuwanie listy z klawiatury
if keyboard_check(vk_right) //przesun liste w gore
{
if start<total-for_page then start+=1 else start=total-for_page;
}
else if keyboard_check(vk_left) //przesun liste w lewo/w dol
{
if start>0 then start-=1 else start=0;
}

 

Na pewno nie wyczerpałem jeszcze tematu ale i tak dużo już Cię naprowadziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze z edytorem mi pomogliscie, ale jeszcze 1 sprawa:

Jak zrobic zeby 1 objekt, ktory jest wczytywany z pliku mial wlasne funkcje bez robienia np 20 takich samych??

Bo jak zrobie 1 objekt, popostawiam ich kilka, to gdy jeden zmienia sie na plik chodzenia lewo, to reszta, mimo ze nie zetknely sie z blokiem takze zmieniaja wyglad, a dalej ida ok - pomozcie mi z tymi spritami bo nie chce robic ich tysiace... :sp_ike: :sp_ike: :sp_ike:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...