Skocz do zawartości

Krzychonoid... Pomocy!


Krzycho

Rekomendowane odpowiedzi

Dawno, dawno temu zacząłem robić gre 'Krzychonoid' ( arcanoid :) ) ale nie miałem czasu więc się długo tym nie bawiłem... Ale ostatnio zacząłem kontynułować, lecz napotkałem problem!! Problem jest następujący: jak moge zastąpić cyfry obrazkami, chodzi mi dokładni o punkty! Zwykłe czcionki są do kitu a takie cyferki były by małei ładne więc nie zajmowały by dużo :)... Prosze pomóżcie!!!! : :crying:

 

 

P.S. Prosiłbym o gotowego skrypta, a najlepiej żeby było tam dołączone odrazu generowanie punktów ( jeśli ktoś będzie na tyle miły... )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna z łatwiejszych rzeczy.Jestem kiepski w tłumaczeniu,ale pomoge :)

powiedzmy,że te punkty się nazywają score.Punkty Bedą w formacie Obrazka(Będziesz miał dużo roboty heh)

Więc mamy obrazek zrobiony z imaage 0 do 200 punktów (to przykład) i chcemy,żeby nam wyświetlał.Więc do object wsadzamy ten obrazek i dajemy mu do step linijkę kodu

image_single = score

a jeżeli chcemy,żeby np. gdy mamy 200 punktów i żeby dostaliśmy new życie i te 200 punktów,żeby się usuneło(jak chodzi z tym piekielnym rysowaniem) to następną linijkę do step dajemy(ten sam object)

if score=200 then {
lives+=1 
score=0
}

i to chyba wszytko :)

---

jak chodzi do alfabetu to już by trzebało mieć jakiś dll bierzący z bmp i zmieniający na czionke.Jeżeli by ktoś taki zrobił był bym bardzo wdzięczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki, ale chyba sie nie zrozumielismy (albo nie umiesz tłumaczyć :P ). Chodziło mi oto żeby :

zamiast jeden wyświetlał '1.jpg

zamiast dwa wyświetlał '2.jpg'

itd....

 

I kiedy miałbym 291 pkt, to wyglądało by to tak: 2.jpg 9.jpg 1.jpg

 

rozumiesz...?

Ale dzieki za pomoc :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Wystarczy zrobic sprite'a z 10 klatkami animacji przedstawiajacymi cyfry od 0 do 9. Potem trzeba napisac skrypt, ktory by mial takie argumenty: nazwa sprite'a, x, y, liczba

Skrypt powinien zamienic liczbe na stringa i i za pomoca petli pobierac po jednym charakterze, nastepnie ten charakter zamieniamy znowu na liczbe (bedzie to liczba jednosci), ktora bedzie argumentem dla draw_sprite, a mianowicie argumentu subimage. Dodajemy jeszcze zmienna tymczasowa dla przesuniecia pozycji rysowania sprite'a (cyfry) i gotowe.

 

Skryptu nie mam czasu napisac, wiec musisz sam sobie to napisac (ewentualnie mozesz poczekac do 6 wrzesnia, kiedy to po egzaminie bede mial wolny czas).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...