Krzycho Opublikowano 29 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2004 Dawno, dawno temu zacząłem robić gre 'Krzychonoid' ( arcanoid :) ) ale nie miałem czasu więc się długo tym nie bawiłem... Ale ostatnio zacząłem kontynułować, lecz napotkałem problem!! Problem jest następujący: jak moge zastąpić cyfry obrazkami, chodzi mi dokładni o punkty! Zwykłe czcionki są do kitu a takie cyferki były by małei ładne więc nie zajmowały by dużo :)... Prosze pomóżcie!!!! : :crying: P.S. Prosiłbym o gotowego skrypta, a najlepiej żeby było tam dołączone odrazu generowanie punktów ( jeśli ktoś będzie na tyle miły... ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 29 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2004 Jedna z łatwiejszych rzeczy.Jestem kiepski w tłumaczeniu,ale pomoge :) powiedzmy,że te punkty się nazywają score.Punkty Bedą w formacie Obrazka(Będziesz miał dużo roboty heh) Więc mamy obrazek zrobiony z imaage 0 do 200 punktów (to przykład) i chcemy,żeby nam wyświetlał.Więc do object wsadzamy ten obrazek i dajemy mu do step linijkę kodu image_single = score a jeżeli chcemy,żeby np. gdy mamy 200 punktów i żeby dostaliśmy new życie i te 200 punktów,żeby się usuneło(jak chodzi z tym piekielnym rysowaniem) to następną linijkę do step dajemy(ten sam object) if score=200 then { lives+=1 score=0 } i to chyba wszytko :) --- jak chodzi do alfabetu to już by trzebało mieć jakiś dll bierzący z bmp i zmieniający na czionke.Jeżeli by ktoś taki zrobił był bym bardzo wdzięczny :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho Opublikowano 29 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2004 Sorki, ale chyba sie nie zrozumielismy (albo nie umiesz tłumaczyć :P ). Chodziło mi oto żeby : zamiast jeden wyświetlał '1.jpg zamiast dwa wyświetlał '2.jpg' itd.... I kiedy miałbym 291 pkt, to wyglądało by to tak: 2.jpg 9.jpg 1.jpg rozumiesz...? Ale dzieki za pomoc :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 29 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2004 Możesz zmienić czcionkę, albo czekać na GM 6.0, w którym w grę się może wgrać dowolna czcionka z twojego kompa, albo ty tworzysz czcionkę. Możesz też z Data Files pokombinować dając w nich czcionkę jakąś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 29 Sierpnia 2004 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2004 Wystarczy zrobic sprite'a z 10 klatkami animacji przedstawiajacymi cyfry od 0 do 9. Potem trzeba napisac skrypt, ktory by mial takie argumenty: nazwa sprite'a, x, y, liczba Skrypt powinien zamienic liczbe na stringa i i za pomoca petli pobierac po jednym charakterze, nastepnie ten charakter zamieniamy znowu na liczbe (bedzie to liczba jednosci), ktora bedzie argumentem dla draw_sprite, a mianowicie argumentu subimage. Dodajemy jeszcze zmienna tymczasowa dla przesuniecia pozycji rysowania sprite'a (cyfry) i gotowe. Skryptu nie mam czasu napisac, wiec musisz sam sobie to napisac (ewentualnie mozesz poczekac do 6 wrzesnia, kiedy to po egzaminie bede mial wolny czas). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 29 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2004 Moze by mi sie udalo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho Opublikowano 29 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2004 Moze by mi sie udalo... <{POST_SNAPBACK}> Byłbym wdzieczny!!!! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 29 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2004 nie.Zreszta nie.Wole zrobic scrypt,w którym uzywa się alpha(lepsza przeroczystosc - to nie jest przesiadkowanie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Hmmmm a nie lepiej użyć funkcji draw_text_sprite :boxed: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho Opublikowano 10 Września 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2004 Wszystko bylo by ok, tylko jak tej akcji uzyc!!! Prosze napiszcie mi skrypt!!! <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 10 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2004 Załączam prosty przyklad, jak skorzystac z funkcji draw_text_sprite. Jeśli nadal będziesz miał problemy zgłoś się do mnie na GG:3535931. graficzne_punkty.zip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się