Issen Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 Witam. Czy istnieją jakieś przykłady i tutoriale o particles. Szukałem i nic ciekawego nie znalazłem (prócz tego przykładu z helpa). Może być po angielski byle dobrze opisany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 Na http://www.gamemaker.nl/ jest chyba a w przykładach w folderze GMa jest takie coś :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Issen Opublikowano 15 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 Właśnie o to chodzi że tam nie ma. W folderze z gra też nie. { // make the particle system ps = part_system_create(); // the firework particles pt1 = part_type_create(); part_type_shape(pt1,pt_shape_flare); part_type_size(pt1,0.1,0.2,0,0); part_type_speed(pt1,0.5,4,0,0); part_type_direction(pt1,0,360,0,0); part_type_color1(pt1,c_red); part_type_alpha2(pt1,1,0.4); part_type_life(pt1,20,30); part_type_gravity(pt1,0.2,270); // the rocket pt2 = part_type_create(); part_type_shape(pt2,pt_shape_sphere); part_type_size(pt2,0.2,0.2,0,0); part_type_speed(pt2,10,14,0,0); part_type_direction(pt2,80,100,0,0); part_type_color2(pt2,c_white,c_gray); part_type_life(pt2,30,60); part_type_gravity(pt2,0.2,270); part_type_death(pt2,150,pt1); // create the firework on death // create the emitter em = part_emitter_create(ps); part_emitter_region(ps,em,100,540,480,490,ps_shape_rectangle,ps_distr_linear); part_emitter_stream(ps,em,pt2,-4); // create one every four steps } Czy ktoś może mi dokładnie opisać te funkcje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 hmm... o ile wiem to w gmie po instalce już są przykłady na particle i sąpodobne do tego co ty dałes tylko że mało objaśnień a ja jakoś umiem particle tworzyć :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 Jasne - Help opisuje je całkiem dokładnie :P A ja dla początkujących (i nie tylko), do worzenia partykuł polecam program Particle Designer autorstwa ALertGames. Jest łatwy do znalezienia na oficjalnym forum. Ma świetne możliwości i bardzo przyspiesza robienie ładnych efektów - w Magi go używałęm często i sami wiecie jak to teraz wygląda. No i jako, że wszystkie te te funkcje wpływają na wygląd efektu, to najlepiej jednak je po prostu zobaczyć w działaniu - tutoriale niewiele tu dadzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Issen Opublikowano 23 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 Tak! Ten program na prawdę wymiata! Jednak mam problem. Jak zrobić aby particles utworzyło się na przykład raz albo x razy, a nie w nieskończoność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nasheer Opublikowano 23 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 W kodzie: part_emitter_stream(Sname,Ename,Pname,liczba cząstek) "stream" zamieniasz na "burst". (Musisz edytować kod po wyeksportowaniu ręcznie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Issen Opublikowano 23 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 Ten kod nie działa. Dalej Particle wykonuje się w nieskończoność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 23 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 Ten kod nie działa. Dalej Particle wykonuje się w nieskończoność.Użyj alarmów i zniszcz emiter po np 2 sekundach. Powinno pomóc ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nasheer Opublikowano 23 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 Ten kod nie działa. Dalej Particle wykonuje się w nieskończoność. Hmmm...a nie wrzuciłes tego kodu przypadkiem w "step" jakiegos obiektu ? Bo w takim razie w każdym kroku programu emiter będzie tworzył 1 "burst" cząsteczek co da efekt ich ciągłej emisji. Musisz w takim wypadku dać jakiś warunek ograniczający np> if emituj=true { emituj=false part_emitter_burst(Sname,Ename,Pname,1); } i wtedy cżasteczki wyemitują się tylko raz. Wcale nie trzeba niszczyć emitera.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Issen Opublikowano 24 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2006 Działa! Dzięki. Masz u mnie plusa (trzy plusy i wpie**ol) :). A tak na poważnie to dalej nie wiem jak zrobić aby particles wykonało się na obiekcie. A nie w miejscu 0,0. Może to być związane z part_emiter_region? edit tak to jest zwiazane z ta linijka: part_emitter_region(Sname,Ename,x,x,y,y,pt_shape_explosion,ps_distr_linear); Czy jest jakaś funkcja która niszczy obiekt po zakończeniu efektu. Coś jakby if part==end then instance_destroy? tylko jak by taki kod wyglądał?? I jak zrobić aby particles wykonywało się nad wszystkim? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nasheer Opublikowano 24 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2006 1. funkcja : part_system_position(nazwa,x,y) 2. o ile mi wiadomo to nie ma 3. odpowiedź w innym poście TU 4. polecam help do GM'a...tam naprawdę jest to wszystko napisane... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się