skell Opublikowano 27 Lutego Udostępnij Opublikowano 27 Lutego Pozwolę sobie nadać trochę kontekstu przed przejściem do właściwej częsci: Kulkis II oryginalnie powstał w 2006 roku, ale od zawsze drażniło mnie kilka błędów, które pozostały w projekcie. Także przy okazji tego, że chciałem wypuścić jako open source wszystkie swoje stare produkcje postanowiłem też zaktualizować grę do GM Studio 2024 i ponaprawiać bugi. Dodałem też kilka kodów bo game design z 2006 roku oraz moje umiejętności gdy miałem 16 lat czuć mocno. Poza tym i kilkoma malutkimi zmianami quality of life gra funkcjonalnie jest taka sama jak te prawie 20 lat temu. Także jeżeli masz ochotę zobaczyć jakie dzieła sztuki wychodziły w epoce GM6 to zapraszam. Ciekawscy mogą sobie też zajrzeć na źródła projektu na githubie i zapłakać. Postanowiłem stworzyć nowy temat zamiast robić dwudekadowe nekro. ------------- Tytuł: Kulkis II Gatunek: zręcznościówka logiczna Opis: Czasem zręcznościowa, czasem logiczna giera gdzie musisz zebrać bonusy i rozwalić kolorowe bloczki. Myk w tym, że rozwalać możesz je jedynie jak masz ten sam kolor. Przy okazji unikaj przeciwników, wysadź coś bombą albo wrzuć skrzynię w dziurę by utworzyć nowe przejście. Download: https://evidentlycube.com/$stage$Marmot666/files/auto/Kulkis2 (2006).zip Źródła projektu: https://github.com/EvidentlyCube/LegacyGames/tree/main/Games/2006-11-29-Kulkis2 Rozmiar pliku: 79.9MB Autorzy: Muzyka: Jakub Skorupa (Shyz) Konrad Gmurek (KeyG) Jose Manuel Perez (JosSs) Marek Kuśmierz (Dakota) Karol Kurtyka (Karlos) Piotr Leśnikowski (Lesnik) Jose Manuel Perez (JosSs) Programowanie i reszta: Maurycy Zarzycki (skell) Screeny: Adriann i gnysek 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano Poniedziałek o 12:09 Administratorzy Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 12:09 Przerabiałem raz grę w ten sposób, ale pozbyłem się też "instance_create" i zrobiłem to jak należy - co to jest za hardcore... więc gratulacje, że poświęciłeś na to czas. Z jednej strony właśnie przez te "skrypty kompatybilności" nie jest to idealne, z drugiej jednak pokazuje, że nawet te stare gry przy odrobinie pracy da się przerobić. U mnie pracę ułatwiło skorzytanie z edytora kodu nie-GM, gdzie można było robić find&replace na wszystkich plikach (w tym .yy) i korzystać z regexpa - to załatwiło naprawdę sporo roboty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skell Opublikowano Poniedziałek o 19:00 Autor Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 19:00 @gnysek Dzięki! Na szczęście ostatecznie nie było tak dużo roboty. Najgorsze było to, że w starym GMie w Room Creation kodzie odnosiło się do instancji już istniejących bezpośrednio po ich numerycznym IDków. Gdzieś po drodze (chyba w GM Studiu pierwszym) numeryczne IDki zmieniły się na zmienne, więc nazwa musi się zaczynać od literki. Obiekty się pozmieniały ale kod już nie więc było dużo ręcznej zabawy. Szczególnie, że łaczenia między przyciskami a tym co robią były ustawiane właśnie w Room Creation. Ostatecznie odpalałem sobie starą wersję (w której niechcący zostawiłem debugowe funkcje, hehehe, chwała mi za to), nagrywałem filmik który przycisk co robi i pisałem to na nowo. Z innych ciekawych problemów: * Był problem z Surfaces, które po zmianie rozmiaru okna są tracone a gra miała optymalizacje taką, że na początku etapów ściany są rysowane w surface i usuwane i ten sprite jest używany zarówno do kolizji jak i do wyświetlania etapu. To akurat wystarczyło zapisać Surfaca w Buffer i odczytać jak mi zniknął więc luzik. * Kod który wtedy pisałem był tragiczny. Ale najgorsze jest to że dobrze pamiętam jaki czułem się mądralinski jak to pisałem "Co tam w internecie piszą o jakichś czytelnych zmiennych, `i`, `a` i `aa` mi wystarczą i jestem mądrzejszy od innych że to potrafię zrozumieć". Tępy młody buc . * Coś jeszcze się zmieniło w tym jak ustawiana jest alpha - kiedy rzeczy miały znikać to się pojawiały itd. Nie wiem do końca co się zmieniło bo po prostu na czuja poprawiałem aż zaczęło działać. Ale tak czy siak miałem dużą frajdę z tego. Jest to projekt do którego mam chyba największy sentyment i chciałem by była dostępna "definytywna" wersja bez błędów i dziadostwa i fajnie było wrócić coś porobić w GMie. Nawet jeżeli interfejs GM Studio 2024 jest tragiczny (serio, latajace wszędzie okienka które gdzieś Ci znikają jak wyskrollujesz? I ciągle ten infinite canvas Ci skacze jak otwierasz coś innego? Dajcie mi taby!) No przynajmniej tragiczny dla mnie. Odświeżyłem też kilka innych projektów z ery GMa, w tym gry które pojawiły się w Lidze24 w 2006 roku - wszystko jest w tym samym repo i dostępne do ściągnięcia na mojej stronie jakby kogoś interesowała aż tak głęboka archeologia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się