Skocz do zawartości

Masowy konwerter projektów GameMaker do najnowszej wersji


Rekomendowane odpowiedzi

Siema.

 

Oba skrypty napisane są w pythonie, więc musisz mieć pythona :P

 

Skrypty przeszukują katalog w poszukiwaniu projektów, konwertują je za pomocą ProjectTool.exe, zmieniają nazwy plików i zapisują je w nowym katalogu. Logowanie jest realizowane do pliku conversion_log.txt, a skrypt z wieloma procesami (tutaj będę 4 konwersje na raz) używa ThreadPoolExecutor, aby przyspieszyć konwersję poprzez równoczesne przetwarzanie wielu projektów. Krótka notka powinna pomóc zrozumieć, jak działają skrypty i jak je dostosować pod siebie

 

Jedyne, co musisz zrobić, to skopiować foldery (nie pliki .yyz ani .gmz - ale możesz dodać .gmz i inne rozszerzenia, które mogą być konwertowane- .yymps, .yymp, tylko musisz ogarnąć ścieżki) zawierające pliki projektowe .yyp i .gmx do katalogu projects_directory. Ustaw ścieżkę do tego katalogu według własnego uznania w poniższej linii:

projects_directory: Ścieżka do katalogu zawierającego projekty do konwersji.

Projekty zostaną przekonwertowane do najnowszej wersji GameMaker i zapisane w katalogu output_directory, który możesz edytować w poniższej linii:

output_directory: Ścieżka do katalogu, w którym będą zapisywane przekonwertowane projekt.

https://soyerdev.itch.io/gm-mass-convert-to-newest-ver

 

UP:

 

Dodanie do menu kontekstowego odpalania skryptu na pojedynczym pliki .yyp i .gmx, nastąpi konwersja do najnowszej wersji, plik wsadowy .bat automatycznie doda klucze do rejestru, dzięki czemu pojawi się opcja w menu kontekstowym. Klikasz prawy przyciskiem myszy na plik .yyp lub .gmx, wybierasz gm_convert_to_newest_ver, w folderze tworzy się folder o nazwie _old_ver, do którego przenoszony jest obecny stary projekt, a w miejsce starego tworzy się skonwertowany w nowej wersji.
Naprawiłem też bugi odnośnie klonowania opcji platformowych, które każdy ma w swoim profilu.

 

Trzeba tylko ścieżki sobie swoje wpisać w pliku wsadowym:
SET "PYTHON_PATH=C:\Python310\python.exe" - ścieżka do Pythona
SET "SCRIPT_PATH=D:\Projects\_konwersja gm\gm_convert_to_newest_ver.py" - ścieżka do skryptu.

 

Pozdro

Soyer

 

gm_mass_convert_to_newest_ver.py gm_mass_convert_to_newest_ver_x4.py

add_context_menu.bat

zrzut_ekranu_1736788782.png

gm_convert_to_newest_ver.py

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UP: Dodanie do menu kontekstowego odpalania skryptu na pojedynczym pliki .yyp i .gmx, nastąpi konwersja do najnowszej wersji, plik wsadowy .bat automatycznie doda klucze do rejestru, dzięki czemu pojawi się opcja w menu kontekstowym. Klikasz prawy przyciskiem myszy na plik .yyp lub .gmx, wybierasz gm_convert_to_newest_ver, w folderze tworzy się folder o nazwie _old_ver, do którego przenoszony jest obecny stary projekt, a w miejsce starego tworzy się skonwertowany w nowej wersji.
Naprawiłem też bugi odnośnie klonowania opcji platformowych, które każdy ma w swoim profilu.

 

Trzeba tylko ścieżki sobie swoje wpisać w pliku wsadowym:
SET "PYTHON_PATH=C:\Python310\python.exe" - ścieżka do Pythona
SET "SCRIPT_PATH=D:\Projects\_konwersja gm\gm_convert_to_newest_ver.py" - ścieżka do skryptu.

 

zrzut_ekranu_1736788782.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...