SimianVirus7 Opublikowano 23 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2021 Dzień Dobry, Robiąc prototyp użyłem wbudowanego w gm algorytmu a* i działa świetnie ale chciałbym dodać do gry drogi, które przyspieszają poruszanie się. Wyczytałem, że do tego najlepiej wykorzystać algorytm dijkstry ale nie potrafię nic z tego zrozumieć. Znaczy, zamysł i ogólną mechanikę tak, ale jak już zakodować to średnio. Jestem na samym początku, czyli tworzę grid (16x16) i przypisuje w komórki wartości. Wartości są minusowe, bo ma wybierać drogę o najmniejszej ilości ruchu (punktów). Trawa: -1 Droga: -3 Kamień: 100 Generalnie ma to wyglądać tak, że ma wybierać, czy iść drogą, czy szybciej będzie "na szage" przez trawę, czy może kawałek przez trawę, żeby dojść do drogi i po niej kontynuować do celu. Wiem tyle, że każda kratka ma porównywać punkty z kratką sąsiednią i wybierać najmniejszą wagę. Nie studiowałem, więc takie algorytmy są mi kompletnie obce, a w technikum mieliśmy tylko graf który łączył kilka punktów, a nie cały macierz. (Wiem, że na necie jest kilka poradników, ale też nie bardzo się w nich odnajduje) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 24 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2021 Polecam https://www.youtube.com/playlist?list=PLFt_AvWsXl0cq5Umv3pMC9SPnKjfp9eGW Co prawda pan Sebastian robi to pod Unity, ale opisuje problem od podstaw. Bardzo rzadki przypadek gdy polecam komuś tutorial na YT Uzjel 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SimianVirus7 Opublikowano 25 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2021 Faktycznie pierwszy filmik wyjaśnił nieco zasadę działania, z dalszych mniej rozumiem ale sprawdzałem na szybko. Jak przysiądę w weekend to dam znać co ogarnąłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się