Pieter Opublikowano 7 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 Mam taki mój system wyścigów. I chce do niego dodać naliczanie okrążeń i pozycji w wyścigu ale kompletnie nie wiem jak to zrobić. https://gmclan.org/up44_11_auto.html Pomocy :boxed: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 7 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 Co do okrążeń: Sam się kiedyś nad tym zastanawiałem i wpadłem na prosty pomysł - wystarczy rozstawić na trasie punkty kontrolne. Okrążenie nie będzie zaliczone, jeśli nie przejedzie się przez wszystkie punkty :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 7 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 ja juz mu mowilem to rozwiązanie.. lol... Wiesz ja mysle ze nie ma innego sposobu jak uzywac takze tyk checkpointow jak sprawdzania kto jest ktory... chyba xD Dostajesz warna (4. punkt)... lol... Patrysław co do tego ^ Pat daje mi warny dziwnie często... -_- mozebyś siętak uczepił kogoś innego, np punkt 9 regulaminu jest na tym forum stanowczo za dużo razy przekraczany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 7 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 no dobra a co z obliczaniem pozycji?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 7 Listopada 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 Znajdź sobie algorytm obliczania dystansu między punktem a najbliższym punktem linii: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=di...+Google&lr= Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 7 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 dzięki wszystko kapuje... <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 8 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2006 To takie.... banalne. https://gmclan.org/up152_11_auto_2_.html Naliczania okrążeń nie chce mi się robić, ale możesz się odwzorować na tym co napisałem. :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 8 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2006 Może i banalne ale ja jestem też banalny i nie potrafie tego zrobić. Znów pokazałeś jaki z ciebie znawca gm :D Zacznij w końcu robić jakąś gre... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adster Opublikowano 8 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2006 Tak się zastanawiam nad tymi postam-dobre pomysły, ale wasze odpowiedzi nie pomagają w ważnej sprawie-co z "wrong wayami" :(. Bo np: tor ma 9 "checków". Jadąc w tył można zaliczyć okrążenie po dziewięciu "odwrotnych kółkach". Niby nic, ale bug. Jak to rozwiązać? Ja w GMa jestem za cieńki-pozostawiam to innym! PS. Jeżeli się mylę, to mnie poprawcie. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 8 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2006 Tak się zastanawiam nad tymi postam-dobre pomysły, ale wasze odpowiedzi nie pomagają w ważnej sprawie-co z "wrong wayami" :(. Bo np: tor ma 9 "checków". Jadąc w tył można zaliczyć okrążenie po dziewięciu "odwrotnych kółkach". Niby nic, ale bug. Jak to rozwiązać? Ja w GMa jestem za cieńki-pozostawiam to innym! PS. Jeżeli się mylę, to mnie poprawcie. :) Trzeba sprawdzać, z której strony został przekroczony punkt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 8 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2006 Ale to trzeba tylko sprawdzać czy w właściwej kolejności zostały zaliczone. Robisz tablicę z pointami: nextpoint = 0; point[0,0] = x; point[0,1] = y; point[1,0] = x2; point[1,1] = y2; ... Sprawdzasz teraz czy określony punkt jest zaliczony i dodajesz 1 do nextpoint jeśli tak: if( point[nextpoint,0] = x && point[nextpoint,1] = y ) { nextpoint += 1; } I masz sprawdzanie ich w określonej kolejności. Tylko nie traktować tego przykładu dosłownie, chciałem to uwidocznić kodem :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LittleFish Opublikowano 8 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2006 pozycje aktualizuje sie, kiedy wszystkie samochody przekrocza dany checkpoint na tym samym okrazeniu - wtedy to jest proste, sprawdza sie kolejnosc. zreguly w wyscigach tak sie robi. e: sry, posta zaczalem dawno juz pisac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 8 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2006 Może i banalne ale ja jestem też banalny i nie potrafie tego zrobić. Znów pokazałeś jaki z ciebie znawca gm :D Zacznij w końcu robić jakąś gre... Mi się zdaje, ze tutaj nie tyle szło o znawstwo GMa co matematyki... ten algorytm to czysta matma... widziałem tam pare równań kwadratowych i pieprzone funkcje ktorych chyba nigdy nie pojme :/ eh a matura z matmy się marzy :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 8 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2006 Tam są tylko procenty i przeszukanie patha aby uzyskać najbliższy punkt do x, y obiektu. No i niestety, programowanie to jest matma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się