Skocz do zawartości

System wyścigówek :P


Pieter

Rekomendowane odpowiedzi

ja juz mu mowilem to rozwiązanie.. lol...

Wiesz ja mysle ze nie ma innego sposobu jak uzywac takze tyk checkpointow jak sprawdzania kto jest ktory... chyba xD

 

Dostajesz warna (4. punkt)... lol...

Patrysław

 

co do tego ^ Pat daje mi warny dziwnie często... -_-

mozebyś siętak uczepił kogoś innego, np punkt 9 regulaminu jest na tym forum stanowczo za dużo razy przekraczany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam nad tymi postam-dobre pomysły, ale wasze odpowiedzi nie pomagają w ważnej sprawie-co z "wrong wayami" :(. Bo np: tor ma 9 "checków". Jadąc w tył można zaliczyć okrążenie po dziewięciu "odwrotnych kółkach". Niby nic, ale bug. Jak to rozwiązać? Ja w GMa jestem za cieńki-pozostawiam to innym!

 

PS. Jeżeli się mylę, to mnie poprawcie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam nad tymi postam-dobre pomysły, ale wasze odpowiedzi nie pomagają w ważnej sprawie-co z "wrong wayami" :(. Bo np: tor ma 9 "checków". Jadąc w tył można zaliczyć okrążenie po dziewięciu "odwrotnych kółkach". Niby nic, ale bug. Jak to rozwiązać? Ja w GMa jestem za cieńki-pozostawiam to innym!

 

PS. Jeżeli się mylę, to mnie poprawcie. :)

Trzeba sprawdzać, z której strony został przekroczony punkt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to trzeba tylko sprawdzać czy w właściwej kolejności zostały zaliczone. Robisz tablicę z pointami:

nextpoint = 0;
point[0,0] = x;
point[0,1] = y;

point[1,0] = x2;
point[1,1] = y2;
...

Sprawdzasz teraz czy określony punkt jest zaliczony i dodajesz 1 do nextpoint jeśli tak:

if( point[nextpoint,0] = x && point[nextpoint,1] = y )
{
   nextpoint += 1;
}

I masz sprawdzanie ich w określonej kolejności.

 

Tylko nie traktować tego przykładu dosłownie, chciałem to uwidocznić kodem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i banalne ale ja jestem też banalny i nie potrafie tego zrobić. Znów pokazałeś jaki z ciebie znawca gm :D Zacznij w końcu robić jakąś gre...

 

Mi się zdaje, ze tutaj nie tyle szło o znawstwo GMa co matematyki... ten algorytm to czysta matma... widziałem tam pare równań kwadratowych i pieprzone funkcje ktorych chyba nigdy nie pojme :/ eh a matura z matmy się marzy :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...