Filar Społeczności Chell Opublikowano 10 Marca 2019 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2019 hej, kombinuję z 2.5D, ale oczywiście wywalam się na samym początku. draw_sprite_ext( s_house, i, camera.x + lengthdir_x( distance_to_point(camera.x, camera.y), point_direction(camera.x, camera.y, x, y) + global.z_rotation ), camera.y + lengthdir_y( distance_to_point(camera.x, camera.y), point_direction(camera.x, camera.y, x, y) + global.z_rotation )-i, 1, 1, global.z_rotation, c_white, 1 ); cały zamysł polega na tym, żeby rysować wszystko wokół kamery - tak, by ta mogła się obracać wedle uznania gracza. obrót działa super, wszystko się stosuje do punktu odniesienia (kamery), ale nie daj boże spróbuję przesunąć kamerę - wtedy, nawet przed jakimikolwiek transformacjami z_rotation, x i y domku szaleje - przy kącie 0* np., gdy chcę przesunąć kamerę po prostu w górę, domki lecą w dół przedziwnym zygzakiem. co robię nie tak? edit: nie krzyczcie za liczenie całej pozycji co iteracje xD docelowo oczywiście przeliczę to gdzie indziej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Chell Opublikowano 11 Marca 2019 Autor Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2019 rozwiązane, użyłem po prostu view_angle i przerobiłem rysowanie budyneczków żeby były w górę a nie y-i Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 13 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 Cytuj nie krzyczcie za liczenie całej pozycji co iteracje xD docelowo oczywiście przeliczę to gdzie indziej Już pisałem swój krzyk w szybkiej odpowiedzi po za tym liczysz 2 takie same działanie z takim samym wynikiem podwójnie bo osobno dla obu osi zamiast wyciągnąć to przed funkcję i tylko podstawiać wynik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się