MikeyLs Opublikowano 19 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 Witam w jaki sposób mógłbym zrobić tzw. mnożniki punktów, które działają określony czas (np. 60s). Próbowałem rozwiązywać to zmiennymi i alarmami,lecz coś nie wychodzi. Prosiłbym o przykład rozwiązania tego problemu. Z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 19 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 Cześć, możesz stworzyć np. zmienną globalną tj.: global.score_multiplier = 0.0; Potem np. przy zderzeniu z bonusem w Collision Event dodawać do tego mnożnika jakąś wartość i uruchamiać alarm u gracza bo bonus po usunięciu poprzez instance_destroy nie wywoła Ci alarmu, np: global.score_multiplier += 0.20; other.alarm[0] = room_speed * 60; W alarmie gracza odejmuj bądź resetuj mnożnik. Zależy też, czy chcesz obsługiwać kilka mnożników na raz, to wtedy zamiast alarmów możesz wykorzystać Step Event i ds_list/ds_grid jako timery bonusów. global.score_multiplier -= 0.20; Do dodawania punktów możesz stworzyć skrypt, który ułatwi Ci obsługę mnożnika w różnych miejscach projektu: /// scr_add_score(score) score += argument0 * (1.0 + max(0, global.score_multiplier)); gnysek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się