Adriann Opublikowano 10 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2019 Uszanowanko Mam taki drobny problem, tworzę obiekt który produkuje przeciwników grupkami(np fala 10ciu wrogów leci w dół) i chcę znaleźć sposób na wykrywanie tego że gracz zabił wszystkich z tego konkretnego oddziału. Takich oddziałów składających się z takich samych obiektów może być oczywiście kilka. Macie pomysł jak najłatwiej do tego podejść? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozwiązanie Konrad-GM Opublikowano 10 Stycznia 2019 Rozwiązanie Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2019 Cześć, najłatwiej byłoby po prostu dla każdej jednostki z oddziału "zapamiętać" z jakiego spawna pochodzą. Po prostu zrobić jakiś prosty licznik i sprawdzać, czy został on wyzerowany: W obiekcie powiedzmy obj_spawn dodajesz zmienną w Create Event: units_alive = 0; Potem przy tworzeniu jednostki obj_unit nadać mu dodatkowo ID instancji obj_spawn jako "pochodzenie", np. w obiekcie obj_spawn w User Event 0 dać coś takiego: // tworzymy instancje jednostki var unit = instance_create(x, y, obj_unit); unit.spawn_id = id; // dodajemy jednostke do licznika units_alive += 1; A na koniec w obiekcie obj_unit w Destroy Event wystarczy dekrementować licznik powiązanej instancji obj_spawn: spawn_id.units_alive -= 1; Potem sprawdzenie ile jednostek pozostało żywych jest chyba oczywiste Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 11 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2019 Achh racja, mogłem na to wpaść;) Dziękuję pięknie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się