Skocz do zawartości

Temporal

Rekomendowane odpowiedzi

Taka prosta gierka w ramach nauki GMS'a. Sterujemy piłeczką, skaczemy i kombinujemy by nie wpaść do przepaści. Z czasem prędkość gry stopniowo się zwiększa, dochodzą platformy z kolcami, a gdzieniegdzie pojawiają się serduszka, które zwiększają naszą żywotność.

Screen: 2ql90m8.jpg

Download: https://drive.google.com/file/d/1_-7sHkjdreetIb0RlcSsDCOxkaDDVUDt/view?usp=sharing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samej treści gry nie będę oceniać - prosta, krótka gra zrobiona w ramach nauki, spełnia swoje zadanie poprawnie, jednak kilka uwag do bardziej technicznych aspektów:

1) Uploader GMClanu, Google Drive, Dropbox, albo cokolwiek innego co nie jest rakiem z pobieraniem limitowanym do 80-100 kb/s. 2005 był 14 lat temu, mamy dobre uploadery. Dzięki.

2) Zalecam robić następne gry w 16:9 bo to całe robienie nadal w 4:3 to tak niebardzo na dzisiejsze czasy.

3) Ogólnie też minigra na 2-3 minuty gameplayu nie powinna się odpalać w fullscreenie tylko w okienku.

4) Mówiąc o okienku, niedorzecznie malutkie, więc proponuję w ramach następnych eksperymentów z GM'em ogarnąć jak zrobić je większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Jak na pierwszą grę bardzo fajna. Chociaż trudna (fajnie by było zrobić jakieś checkpointy lub coś podobnego, żeby po wypadnięciu poza ekran nie trzeba było zaczynać gry od nowa.) Skąd ta muzyczka? Bo niczego sobie.

 

Ech, pamiętam jeszcze, kiedy to "pierwsze gry" publikowane na GMClanie to były głównie przerobione przykłady platformówek (z paintową grafiką) albo wręcz łapacze klaunów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowe serca można zbierać i z reguły częściej opłaca nam się stracić jedno serce niż wpaść do przepaści. Level nie został układany z ręki, tylko został wygenerowany losowo. Trochę powinienem popracować nad balansem poziomu trudności, bo są momenty gdzie jest ciężko po a jednym trudnym momencie nagle przez dłuży czas jest banalnie prosto. Im dłużej gramy, tym szybciej przewija się ekran, oraz zwiększa się częstotliwość pojawiana platform z kolcami. Kolejny projekt będzie trochę bardziej rozbudowany ale też bez jakiś przesadnych ambicji, żadnych rpg ani nic z tego. Po prostu chce przez takie projekty stopniowo uczyć się programu. Jak będę miał wystarczające umiejętności, to wtedy zacznę swój projekt życia :). Dzięki za komentarze, zawsze to jakaś motywacja, wiem, że sama gra po paru minutach się nudzi i nie wyróżnia się niczym na tle darmowych gier znajdowanych w sieci. Pierwszy krok wykonany, czekajcie na kolejne produkcje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...