Skocz do zawartości

HTML5 - android iOS i telefon


nowy_user

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Ostatnio ( miesiąc temu) miałem przyjemność wykorzystać GM w pracy- przygotowywałem makietę aplikacji w GM HTML5 , która potem była testowana (zdalnie) przez testerów z USA, i teraz w oparciu o wyniki testów,  deweloperzy tworzą teraz pełną wersję aplikacji ( ja normalnie nie zajmuje się programowaniem w firmie- to był wyjątek)

 

Moja firma była na tyle zadowolona z całego przedsięwzięcia oraz z tego, jak sprawnie udało mi się to załatwić, że w najbliższej przyszłości szykuje się kolejny taki projekt i kolejne zadanie dla mnie- przygotowanie kolejnej makiety.  Niestety , w poprzedniej turze pojawiły się problemy , których wolałbym uniknąć. Dodam tylko że makieta musi być online- testerzy nie będą nic pobierać, więc robiłem to w module html5.

 

Oto problemy które się pojawiły

 

1. Na komputerze działało to ok, ale problem pojawił się gdy testerzy testowali program na iphonach lub smartphonach lub nawet tabletach albo nawet na iMacach- główny problem był taki, że dźwięk w ogóle się nie odtwarzał na tych urządzeniach. Nie wiedzieć czemu. na PC wszystko ok.

 

2. Apka bardzo wolno się wczytywała na mobilnych urządzeniach ( na kompie normalnie) , 2 razy doszło nawet do sytuacji ,  że iPhone się zawiesił - przeładowanie pamięci. unbeliveble - myślałem , że iphony się nie zawieszają nigdy.

 

3. Czy zna ktoś prosty moduł do przewijania strony "dotykiem"? Wiecie, zamiast suwakiem który jest po prawej strony, chciałbym abym mógł zrobić "wipe down" lub "wipe up" za pomocą palca.

 

Z góry dzięki!

nowiutki_user

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

jeśli chodzi o muzykę to:

a) zmień rodzaj kompresji

b ) muzyka działa dopiero jak dotkniesz wnętrza karty przeglądarki palcem - takie zabezpieczenie, żeby się samo w tle nie odpalało wszystko jak leci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. tak jak gnysek mowi - iOSowe safari ma blokade odtwarzania dzwieku, dopoki nie kliknie sie w element strony. musisz dodac jakas warstwe, ktora klikasz i dopiero przechodzi do wyswietlania prezentacji.

 

2. powodem moze byc duzy rozmiar assetow gry, musialbys sprawdzic ile wazy paczka assetow wygenerowana przez modul HTML5.

Druga sprawa to sposob w jaki GM laduje te assety: jesli GM laduje je synchronicznie (co byloby glupie, ale mozliwe i do tego neizgodne z wytycznymi responsywnosci), wtedy przegladarka moze sie zawiesic i ciagle dostarczanie inputu moze wymusic mechanizmy probujace odblokowac przegladarke i w koncu wywalic ja. mozesz sprawdzic i mi opisac, jak GMowe HTML5 laduje assety?

Inna sprawa tez, ze generalnie aplikacje canvasowe HTML5 dzialaja wolniej na mobilkach, ktore nie sa tak szybkie jak PCty, a takze sam GM ma bardzo biedny silnik pod przegladarki, ktory dodaje spory narzut wzgledem contentu jaki ma serwowac.

 

3. Aplikacja canvas HTML5 taka, jak gra, powinna wypelniac caly dokument, oraz na mobilkach uwzglednic device viewport, a samo swipe'owanie powinno byc zaimplementowane w skryptach aplikacji. Ja dla gier przegladarkowych stosuje taki szablon HTML5, jak ponizej:
 

<html>
  <head>
    <meta charset="utf-8">
    <title>SoulHunter prototype - made with Oxygen game engine</title>
    <meta
      name="viewport"
      content="width=device-width, initial-scale=1, maximum-scale=1, user-scalable=0"
    >
  </head>
  <body style="margin: 0; padding: 0">
    <canvas
      id="screen-0"
      style="width: 100%; height: 100%; cursor: none"
      onclick="javascript:window.openInFullscreen()"
    ></canvas>
    <script src="app.js" type="text/javascript"></script>
  </body>
</html>

interesuje Cie glownie drugi tag meta oraz atrybut stylu w tagu canvas jak i styl w tagu body.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...