hgter Opublikowano 12 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2017 Witajcie Czy jest możliwe w GM, aby w sytuacji, gdy pojawi się błąd, nie były wyświetlane dokładne informacje o tym gdzie wystąpił? Jasne, że gra się wywali i powinna pokazać jakiś komunikat, ale wolałbym aby się przy tym nie wyświetlały kawałki kodu - czyli, żeby tylko było okno w stylu: Aplikacja wykonała nieprawidłową operację i nastąpi jej zamknięcie? Szczególnie interesuje mnie to w przypadku Androida. Myślałem, że użycie YYC rozwiązuje problem, ale to nie usuwa wszystkiego. Teraz w części błędów gra zachowuje się w sposób nieprzewidziany (czyli np. przypisując pustą zmienną do sprita mam zaburzoną grafikę), ale w innych (np. przy odczycie nieistniejącego elementu z tablicy) i tak pojawia się okno nazwami obiektów, eventów i opisem błędu (choć jest lepiej niż bez yyc bo nie ma kawałków kodu). Próbowałem też dać w Game_start w jakimś obiekcie: gml_release_mode(true); ale to nie wpływa na komunikat o błędzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 13 Października 2017 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 13 Października 2017 Jest taka możliwość. Zrób grę tak, żeby nie było błędów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hgter Opublikowano 13 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2017 45 minut temu, gnysek napisał: Jest taka możliwość. Zrób grę tak, żeby nie było błędów To jest bardzo ciekawe rozwiązanie. Nie brałem go pod uwagę A serio: Z założenia nie jest możliwe udowodnienie, że gra nie ma błędów (choć oczywiście zgadzam się, że wykorzystując wszystkie możliwe "dobre praktyki" i testowanie do upadłego możemy skrajnie zmniejszyć prawdopodobieństwo). Tylko, że nawet jeżeli przetestujemy wszystko co się tylko da, możemy mieć do czynienia z sytuacją, w której kod jest poprawny, ale przez np. zmiany w os-ie przestanie taki być (przykładem może być zmiana sposobu obsługi uprawnień w androidzie - kod, który działał na 5 może wywalić się na 7 bo nie zapytamy użytkownika w trakcie gry czy da nam uprawnienia, które wcześniej były przydzielane przy instalacji). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 13 Października 2017 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 13 Października 2017 W sumie to nie wiem jak jest teraz, ale kiedyś, jak robiłeś "create executable" to chyba po prostu gra się wywalała do Androida, a nie pokazywała komunikatu - takowe były tylko gdy grę "testwałeś" (Run/Debug w IDE). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hgter Opublikowano 13 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2017 Mam wrażenie, że sprawdzałem przez create i było tak samo. Ale jeszcze się upewnię wieczorem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się