nowy_user Opublikowano 28 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2017 Witajcie panowie, mam dziś pytanie , które nurtuje mnie od jakiegoś czasu i nie mogę sobie z nim poradzić. GM Studio ma fajne funkcje dzięki którym możemy manipulować textem który mamy w schowku. Oto te funkcje: GML clipboard_has_text clipboard_get_text clipboard_set_text Wszystko działa jak należy, i w tym miejscu chciałbym podziękować zespołowi Yoyo za to, że stworzyli te funkcje , bo ułatwiają one życie początkującym programistom. Good Job Yoyo! Niestety , żeby nie było tak słodko... Gdzie są te funkcje ale dla obrazków? Chciałbym , aby w trakcie gry było możliwe skopiowanie jakiegoś obrazk anp. z googla, i będąc w grze np. przy wciśnięciu spacji, chciałbym aby dany sprite zmienił się na obrazek ze schowka. Drążę temat i drążę, ale jeszcze nie znalazłem odpowiedzi. Zacni Panowie, pomóżcie proszę. Z pozdrowieniami, nowy_user BTW problem dotyczy GM Studio one Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozwiązanie I am vader Opublikowano 28 Lipca 2017 Rozwiązanie Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2017 Twoje zapytania robia sie coraz bardziej i bardziej skomplikowane, a postępów w Twojej nauce nie widzę. Radziłbym Ci wrócić do podstaw i nauczyć się porządnie game makera a dopiero potem zająć się takim problemem. Jeżeli mówisz o skopiowaniu obrazka jak ctrl+c w edytorze obrazów, że faktycznie kopiujesz obraz, musisz stworzyć plik, wypełnić go skopiowanym tekstem i potem wczytać jako sprite, z tym że to wymaga rozszerzenia, bo gm usunął funkcje dodawania sprite'ów. Nie móię już o tym, że prawdopdoobieństwo jest, że takie ctrl+c może być w innym formacie niż format pliku i prawdopodobnie jest, co oznacza, że musisz być zaawansowanym użytkownikiem. Jeżeli mówisz o skopiowaniu obrazka jako jego URL, musisz wtedy użyć asynchronicznej funkcji wczytywania obrazków z neta, ale to musisz być zaawansowanym użytkownikiem. Ja Ci tego wszystkiego pisać na gotowca nie będę, mam swoje limity. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 28 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2017 Twoje zapytania robia sie coraz bardziej i bardziej skomplikowane, a postępów w Twojej nauce nie widzę. Radziłbym Ci wrócić do podstaw i nauczyć się porządnie game makera a dopiero potem zająć się takim problemem. Jeżeli mówisz o skopiowaniu obrazka jak ctrl+c w edytorze obrazów, że faktycznie kopiujesz obraz, musisz stworzyć plik, wypełnić go skopiowanym tekstem i potem wczytać jako sprite, z tym że to wymaga rozszerzenia, bo gm usunął funkcje dodawania sprite'ów. Nie móię już o tym, że prawdopdoobieństwo jest, że takie ctrl+c może być w innym formacie niż format pliku i prawdopodobnie jest, co oznacza, że musisz być zaawansowanym użytkownikiem. Jeżeli mówisz o skopiowaniu obrazka jako jego URL, musisz wtedy użyć asynchronicznej funkcji wczytywania obrazków z neta, ale to musisz być zaawansowanym użytkownikiem. Ja Ci tego wszystkiego pisać na gotowca nie będę, mam swoje limity. Rozumiem, dziękuję za odpowiedź. Staram się na bieżąco zgłębiać podstawy, i mam nadzieję że będzie to widoczne gdy przedstawię swoją pierwszą produkcję. A co do mojego pytania, to miałem nadzieję , że nie jest to aż tak skomplikowany problem zważywszy na to, że tak jak napisałem GM posiada bardzo przydatne funkcje do wklejania stringu ze schowka, i przyznam , że liczyłem na to że w przypadku obrazów sprawa też będzie prosta. No nic, pozostaje mi zgłębiać GM dalej. Dzięki za odpowiedź :) Pozdrawiam, nowy_user Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 30 Lipca 2017 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2017 Trzeba by napisać DLL z obsługą schowka i sprawdzania jaki tam jest format danych obecnie. Niestety strzelam, że trzeba by tak naprawdę najpierw zapisać PNG/JPG/BMP na dysk, a potem wczytać za pomocą sprite_add(); bo inaczej pozostaje rysowanie pikseli na surface ( -_- ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się