boskipawlo Opublikowano 2 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2017 Witam. Planuję udoskonalenie mojej gierki. Mianowicie chciałbym stworzyć możliwość modowania mojej gry bez dostępu do kodu źródłowego. Chodzi o tworzenie własnych postaci. (Statystyki będą zapisane w pliku tekstowym a gra będzie je wczytywać na bieżąco) Tu właśnie mam problem. Czy w GM:S mogę nadać wartość sprite'a obiektu którą wczytam z pliku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Czerwca 2017 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2017 Jeśli chcesz, żeby gracz widział sprite pod jakąś własną, zdefiniowaną przez niego nazwą, to można np. tak: GML global.sprite_names[0] = "jakas_nazwa"; global.sprite[0] = sprite_add(....); GML /// scr_set_sprite_by_name(name) var _name = string(argument0); var i; for(i=0; i<array_length_1d(global.sprite); i++) { if (global.sprite_names == _name) { sprite_index = global.sprite; break;} } Jak nie znajdzie odpowiedniego stringa, sprte się nie zmieni, więc ten skrypt jest nieco odporny na błędy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się