peterz_pl Opublikowano 26 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2016 Cześć ;) Moi drodzy, niestety w swojej przygodzie z GM nie miałem jeszcze styczności z tablicami. Próbuję zrobić prosty system kont w grze. Na początku następuje tworzenie loginu i hasla poprzez zapisanie ich do tablicy (np pass[1,1]=jakis_login), (np. pass[1,2]=jakies_haslo). Krok kolejny: Osoba użytkująca wprowadza login i haslo, nadając zmiennym wartości (np. wprowadzony_login, wprowadzone_haslo). Moje pytanie brzmi, czy można wyszukać w tablicy wprowadzany login i hasło? I pytanie też, czy jest na realizację tego jakiś lepszy, bezpieczniejszy sposób? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 26 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2016 Jeśli tablica ma stałą wielkość, to w pętli szukasz danych GML var i=0; for(i=0; i<20; i++) { if(pass[i,0]==SZUKANA) break; } A jeśli chodzi o bezpieczniejszy sposób w kwestiach tablicy to chyba tylko tyle, że możesz je szyfrować przy zapisie i odszyfrowywać przy odczycie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peterz_pl Opublikowano 27 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2016 Dziękuję, śmiga ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 Lepszym pomysłem tutaj będzie użycie struktury ds_map*() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się