Sutikku Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Kiedyś mi padło o uszy coś takiego jak zagnieżdżanie struktur w gmie o ile dobrze w ogóle mówię może to inaczej się nazywało. Nie ma tablic trójwymiarowych w gmie, a teraz by mi się przydały nawet cztero. A nagle takie coś mi w głowie się obiło jak robienie ds_grid w ds_grid. O co chodzi z tym zagnieżdżaniem struktur? Coś takiego w ogóle istnieje, czy właśnie wymyśliłem jakiś dziwny twór? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Tworzysz x list i do każdej przypisujsz grid o wielkości y;z Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 21 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2016 Jeżeli zrobisz sobie coś takiego: GML a = ds_grid_create() b = ds_grid_create() c = ds_grid_create() d = ds_grid_create() A potem sprawdzisz wartości tych zmiennych to zauważysz że to są zwykłe wartości liczbowe. Możesz je zapisać gdzie chcesz. Zagnieżdżanie o którym piszesz istnieje tylko dla ds_list i ds_map i zostało stworzone dla obsługi JSON. Ja bym to zrobił tak: GML lista=ds_list_create() for(var i=0; i<10; i++) { //Tymczasowa zmienna do której przypisujemy nowa ds_map var m = ds_map_create(); //Nasze wartości. Dodajemy ile chcemy ds_map_add(m, "width", 5); ds_map_add(m, "height", 5); ds_map_add(m, "speed", 5); ds_map_add(m, "health", 5); //Dopisujemy nowo stworzona ds_map do listy ds_list_add(lista, m); //Oznaczamy pozycję w liście by GM wiedział że jest tam ds_map ds_list_mark_as_map(lista, i); } Odczytanie to: GML var map=lista[|4]; speed=map[?"speed"] Dopiero wstałem. Chyba nie o to Ci chodziło, ale szkoda mi to kasować i pisać od nowa bo i tak może się przydać. Pomogłem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się