Phoenix Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Okej, mam banalny problem, a nie za bardzo pamiętam jak to się robiło. Chciałbym, żeby kursor przesuwał mi viewa jak np. w RTS'ach. Ktoś ma może jakieś szybkie i proste rozwiązanie. I tak, używałem funkcji szukaj i Przykładów na stronie GMClanu :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sheriff99 Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Najłatwiej jest stworzyć nowy obiekt o nazwie kursor. Wstawić mu kod: GML DRAW x = mouse_x; y = mouse_y; I w opcjach rooma wstawiasz żeby view podążał za tym obiektem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Hm, coś na zasadzie, że myszka podchodzi do granice viewa i przesuwa view. A gdy tego nie robi, to się obraz nie rusza. Przy Twoim rozwiązaniu powstaje duży chaos, testowałem jeszcze wcześniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 no to tak : GML if mouse_x-view_xview<view_xview+50 view_xview-=5 if mouse_x-view_xview>view_xview+view_wview-50 view_xview+=5 if mouse_y-view_yview<view_yview+50 view_yview-=5 if mouse_y-view_yview<view_yview+view_hview-50 view_yview+=5 pamietaj ze to pseudo kod i da sie to zrobić napewno lepiej i ładniej, ale powinno działać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Dzięki! Na szczęście rozwiązałem już ten problem. Ktoś wie jak zrobić zoomowanie, ale konkretnie przybliżanie do punktu gdzie jest myszka? Wystarczą sugestie :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Ktoś wie jak zrobić zoomowanie, ale konkretnie przybliżanie do punktu gdzie jest myszka? Wystarczą sugestie :). Zoom to będzie różnica procentowa pomiędzy rozmiarami port i view. Zrób sobie zmienną np zoom=1, a następnie ustawiaj wielkość view jako port*zoom Problemem jeszcze jest pozycja view. Ponieważ zoom sprawia że widzimy mniej/więcej, ale pozycja view_xview[] i y zostaje taka sama to zoom działa względem lewego górnego rogu. Trzeba przemnażać przez jakąś wartość żeby się odsuwał przy zoom. Trochę jest tam kombinowania z matematyką ale to zwykłe proporcje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Właśnie na ten problem się natknąłem, że mi do jednego rogu scrollowało :D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 22 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Zrobiłem sobie przesuwanie obiektów "HUDowych" przy użyciu: x = view_xview[1]+50 y = view_yview[1]+100 wiem, ze to prostacie, ale właśnie dlatego pytam się Was: przesuwany obiekt "szarpie" jak się przesuwa. Jak to najlepiej poprawić? Z góry dzięki za pomoc :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Zmienić to co masz HUDowe na draw_gui i usunąć te +view_xview Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Wystarczy że to GML x = view_xview[1]+50 y = view_yview[1]+100 dasz do Draw, obstawiam że teraz masz to w Step. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Ewentualnie endstep, właśnie sobie uświadomiłem co ja napisałem wyżej, nie umiem czytać i myśleć xd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 25 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 Pomysł ediego niestety daje podobny skutek co w przypadku stepa :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 26 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2016 popróbuj beginstep i endstep popróbuj beginstep i endstep Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 27 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 Zainstalowałem GM:Studio i użyłem Begin DrawGUI, na ten moment działa (testowałem na jednym obiekcie, ale podobnie mają działać inne), więc myślę, że jest ok. W swojej grze zrobiłem również zoomowanie i opiera się na bardzo prostym: GML view_wview[1] -=15 view_hview[1] -=15 w Mouse Wheel Up, a w Mouse Wheel Down jest: GML view_wview[1] +=15 view_hview[1] +=15 I teraz mam problem, że skaluje mi wszystkie obiekty i zastanawiam się, co elementy GUI muszą mieć w kodzie, żeby "przeciwdziałały" temu zoomowaniu. Jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się