Amaterasu Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Dyskusja na temat gry Dungeon Crawl: Stone Soup. A co to w ogóle jest Dungeon Crawl: Stone Soup? Jest to gra z gatunku roguelike, która łączy w sobie przystępny interfejs, głęboką choć czasem frustrującą rozgrywkę i syndrom "jeszcze jednego poziomu". Wcielamy się w rolę poszukiwacza przygód, którego zadaniem jest wydobycie na powierzchnię potężnego artefaktu, Orb of Zot. Ten jest ukryty w najgłębszych czeluściach podziemi, a tam czają się najróżniejszego rodzaju stworzenia nienastawione do ciebie przyjaźnie. Podczas podróży możesz znaleźć między innymi następujące obiekty (w dowolnej częstości): -ołtarze bogów, którzy gotowi są dać ci wielką moc w zamian za przystąpienie do ich religii -przedmioty, których moc waha się od zwyczajnych gratów do przesiąkniętych magią artefaktów -zwoje i mikstury, które należy zidentyfikować, zanim pozna się ich działanie -księgi czarów różnych szkół magii, które ułatwią (?) osiągnięcie celu podróży -pułapki, które zostały przygotowane specjalnie na twoje przybycie -poboczne krainy, których ukończenie owocuje zdobyciem run pozwalających na odblokowanie bariery otaczającej krainę Zot, gdzie schowany jest cel gry i zdecydowanie najczęściej: -kolejną głupią śmierć (bo sztylet tego goblina kopnął prądem za 5d17 obrażeń, bo trafiłem na Sigmunda na D:3, bo pułapka teleportacyjna przeniosła mnie do komnaty pełnej opancerzonych orków). Oczywiście, jak to w każdych roguelike'ach, jedna śmierć kończy rozgrywkę (chyba że gra się Felidem), zatem trzeba być naprawdę roztropnym i uważnym, aby przejść tę grę. Dlaczego miałbym w to grać, skoro tak łatwo zginąć? Każda rozgrywka w tej grze jest unikalna - nie ma szans (do pewnych granic), żeby dwie kolejne gry rozegrały się tak samo. Gra została tak skonstruowana, że w miarę optymalne wykorzystanie dostępnych zasobów pozwoli w większości uniknąć przykrych wypadków zdarzających się w early game. Ogromna ilość strategii do wykorzystania (chcesz iść ciężkim wojownikiem? może magiem żywiołów? albo magicznym łucznikiem? albo zwinnym i cichym zabójcą? albo kapłanem? albo przywoływaczem? a może chcesz połączyć dostępne strategie i stworzyć własną? każda opcja jest dostępna!) w połączeniu z głębią, długością i szerokością rozgrywki (mimo iż sama gra jest w 2D) pozwalają dobrze się bawić nawet pomimo wiedzy, że drobny błąd może kosztować życie i utratę postaci. Download: http://crawl.develz.org/download.htm Tutoriale szeroko dostępne w internecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Mam takie pytanie. Czy grając w tę grę, odczuję coś takiego, że na początku nie ogarniam (to wiadomo akurat) i z czasem odkrywam grę, a zawarte w niej elementy sprawią, że będę długo odkrywał ją całą? Bo jeśli tak to biorę. W ogóle zauważyłem, że im bardziej ktoś jest zaawansowany into komputery, to tym mniej dla niego ważna jest grafika w grach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 27 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Nawet po przejściu tutoriala będziesz miał niejedną okazję pogubić się w sytuacji na screenie, jeżeli o to ci chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Właśnie przechodzę tutorial. Fajna sprawa z tym autoexplore pod O. Gorzej, że czasem poklikam coś na klawiaturze i się gubię, ale to tam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 28 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2016 Ja polecam Tales of Maj'Eyal. Domyślnym trybem jest roguelite gdzie mamy kilka żyć, ale też jest klasyczny roguelike. ToME jest fajne bo bardzo dużo opiera się na rozwijaniu postaci. Klas jest dużo a jeszcze więcej odblokowuje się przez wykonywanie eventów w grze. A każda klasa ma przynajmniej 5 drzewek umiejętności. Więc gra skupia się na tym że chce się próbować ciągle nowymi klasami i kombinacjami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exp Opublikowano 29 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2016 bardzo ciekawie to wygląda. chociaż faktycznie jest tego sporo do ogarnięcia na początku tylko ta grafika... meh. jak w jakiejś flaszówce albo rpg makerze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się