Pręcik Opublikowano 23 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2016 Witam. Mam obiekt, który tworzy karty za pomocą GML global.obiekt=choose(wino2,wion3,wino4,wino5,wino6,wino7,wino8,wino9,wino10,winoj,winoq,winok,win oa) instance_create(300,1350,global.obiekt) i tak w kilku miejscach po naciśnięciu tego obiektu. Jednak karty się powtarzają. Więc jak zrobić by tylko raz się pojawiały i już więcej nie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 23 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2016 O TUTAJ jest fajny przykład :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 23 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2016 Możesz zrobić sobie ds_stack, pododawać sobie wszystkie obiekty do niej, a potem je tworzyć, z tego co rozumiem to przy używaniu staków, potem ten obiekt się sam usunie z tego staku. Tylko nie wiem czy można ją pomieszać w kolejności zawartości. Jeśli nie, to może ds_list. Czyli. 1. Tworzysz jakąś ds 2. Dodajesz obiekty 3. Mieszasz kolejność 4. Wyciągasz po kolei wszystkie elementy i przy okazji je usuwasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pręcik Opublikowano 23 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2016 Ok ale nie za bardzo rozumiem jak działają te kolejki i ds Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 23 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2016 Wiesz jak działają tablice? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pręcik Opublikowano 23 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2016 Niestety też nie :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 23 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2016 Ale wiesz pewnie czym są zmienne. Tablica o wielkości 10 elementów, to 10 zmiennych o tej samej nazwie ale innym numerku i innej zawartości. Czyli zamiast zmienna1=1; zmienna2=0.3; zmienna3=18; Masz zmienna[1]=1; zmienna[2]=0.3; zmienna[3=18; zmienna[x]=y; W sumie na razie to pewnie dla Ciebie bez różnicy, ale magia polega na tym, że możemy szybko, łatwo i przez program, a nie nasza manualną zmianę zmieniać ten indeks [x]. A te listy, to jakby takie tablice, ale trochę inne i chyba szybsze. http://docs.yoyogames.com/source/dadiospic..._06_arrays.html http://docs.yoyogames.com/source/dadiospic...ists/index.html To linki do aktualnych dokumentacji gamemakera studio http://www.gmclan.org/index.php?wiki=article&zm=46 http://www.gmclan.org/index.php?wiki=article&zm=12 A te to troszkę nie aktualne ale po polsku dokumentacje z gmclanu. Jak masz jakiekolwiek pytania to pisz, ale na początku polecam zapoznać się z tym co wysłałem (po polsku lub angielsku, w zależności jak tam ogarniasz). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się