Pręcik Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Witam, mam obiekt, który w 5 różnych miejscach tworzy inne losowe obiekty i chciałbym zrobić tak, żeby te obiekty które już zostały stworzone wcześniej, albo nadal istnieją nie tworzyły się ponownie w innym z pięciu miejsc. Jestem początkujący i niestety jeszcze korzystam z klocków. Ten obiekt co tworzy inne ma w evencie left pressed: check empty, start block, execute code ( kod na dole), exit event i end block. Te same klocki są powtarzane 5 razy tylko, że ze zmianą pozycji. obiekt=choose(wino2,wion3,wino4,wino5,wino6,wino7,wino8,wino9,wino10,winoj,winoq ,winok,winoa) instance_create(300,1350,obiekt) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 A te obiekty które Ci tworzy mają też kod na tworzenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pręcik Opublikowano 2 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SimianVirus7 Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Na moje, to musisz sprawdzić czy objekt istnieje zanim go stworzysz. Jeśli nie istnieje = stwórz, jeśli istnieje = nie twórz. Spróbuj z instance_exists(objekt), coś w stylu GML if !instance_exists(wino) then instance_create(wino) gdzie znak ! oznacza negacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pręcik Opublikowano 7 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 To by działało tylko, że jeśli obiekt zostanie zniszczony to może się znowu stworzyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 To by działało tylko, że jeśli obiekt zostanie zniszczony to może się znowu stworzyć To zrób jakiś warunek. Powiedzmy GML objectscreate = true; a jeżeli już nie chcesz żeby się tworzyły zrób GML objectscreate = false; A warunek dodaj po prostu tutaj: GML if !instance_exists(wino) && objectscreate then instance_create(wino) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się