Skocz do zawartości

mode 7


lew_leo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności
http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=446025 tu jest całkiem przyzwoita interpretacja tej techniki, chociaż zapewne już ją widziałeś. W samym przykładzie w kodzie jest wszystko przyjemnie potłumaczone z tego co pamiętam. Sam z resztą próbowałem swoich sił w tej technice
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

to też zależy jak duże są Twoje potrzeby, bo też warto mieć na uwadze, że mode 7 ma ten swój osobliwy klimat tylko z powodu ustępstw o jakie musieli się pokusić programiści gier na nesa. Problem może być jeżeli będziesz chciał odtworzyć tę technikę niemal 1:1 wraz z tym udawanym skalowaniem podłoża przez podział na paski, ale jeżeli ma to jedynie sprawiać wrażenie jak mode 7 to bazując na wbudowanym skalowaniu spritów i depthie oraz jakiś nieprzesadnie skomplikowanych operacjach matematycznych nie byłoby to chyba tak ciężkie napisać samemu. Aż sam w sumie się tym pobawię.

ps. co to za programowanie pod osłoną nocy? :) albo w sumie już dnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po prostu bezsenna noc ostatnio często mi się zdarza a jakoś przestawić się nie mogę więc poprawiam pare starych projektów itp.

 

a co do tego mode 7 chce tego "może" użyć na androidzie i nie musi być to w 100% ta technika a raczej ma ładnie w miarę wyglądać i symulować perspektywę terenu

 

Mam jakieś problemy z poratowaniem tego do studio, o globalną mi się pluje ale nie wiem gdzie dokładnie ją dodać ech trzeba się powoli przyzwyczajać do studio

Error in Script 'fps_set_projection' at Line 11, Position 6: Obsolete function: variable_global_exists

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

bardzo okrojona koncepcja mode 7 http://sandbox.yoyogames.com/games/116522-...fake-3d-example może się przydać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik Dooma jest bardzo dobrze udokumentowany, gdzieś widziałem coś o rysowaniu ścian i ograniczeniach. Musiałbym znaleźć. Widziałem to jak szukałem informacji na temat plików .wad

kiedy robiłem ten wad importer do GMa https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...821&hl=doom

 

O tutaj tak ogólnie jest napisane http://doomwiki.org/wiki/Doom_rendering_engine#Rendering

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo okrojona koncepcja mode 7 http://sandbox.yoyogames.com/games/116522-...fake-3d-example może się przydać

ciekawe gdybym jeszcze tylko wiedział jak obrócić perspektywę tak o 20 stopni w dol :P

 

@I am Lord

of Create Event
for object oExample:

undefined value
at gml_Script_SECTORS_read (line 16) - gSectorsSize = ds_map_find_value(wadDirectorySize[_map], "SECTORS"+chr(0))/26;
################################################################################
############
--------------------------------------------------------------------------------------------
stack frame is
gml_Script_SECTORS_read (line 16)
called from - gml_Script_MAP_open (line 23) -         SECTORS_read(argument0);
called from - gml_Object_oExample_CreateEvent_1 (line 19) - MAP_open( number );

niestety cos mi nie działa jak spróbuje ?naprawić? jeden bład pojawia się drugi

 

 

ja znalazłem coś takiego

http://www.coranac.com/tonc/text/mode7.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
ciekawe gdybym jeszcze tylko wiedział jak obrócić perspektywę tak o 20 stopni w dol :P

no to tak na marginesie ten sam człowiek zrobił jeszcze pełnowymiarowy przykład fps http://sandbox.yoyogames.com/games/199409-...nginegm-lite-3d i można spokojnie na wszystkich osiach obracać obraz. Nawet pionowe ściany są, fakt faktem bez tekstur, ale jednak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz nieistniejace dane zwracaja UNDEFINED (sprawdzane za pomoca is_undefined) zamiast 0(czy -1, nie pamietam), skad bierze sie blad, bo tworca kodu zakladal aby zostawic blad jak jest.

Z tym ze teraz jest inny i probuje wykonac dzialanie na czyms co nie istnieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to tak na marginesie ten sam człowiek zrobił jeszcze pełnowymiarowy przykład fps http://sandbox.yoyogames.com/games/199409-...nginegm-lite-3d i można spokojnie na wszystkich osiach obracać obraz. Nawet pionowe ściany są, fakt faktem bez tekstur, ale jednak

Dzięki pewnie się chwile pobawię tym i zobacz co mi z tego wyjdzie

 

No to jest niezłe a można wiedzieć po co chcesz w ten sposób renderować 3D a nie korzystając z GMowego?
ponieważ z tego co słyszałem w androidze funkcje d3d nie działają poprawnie a poza tym gm ma więcej funkcji do przekształcania spritów

 

plus z własnej ciekawości

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...