lew_leo Opublikowano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 witam jak w temacie szukam jakiś ciekawych tutków na GMS na temat techniki używanej np w snes do symulowania perspektywy w 2D jako że w ogóle na tym się nie znam :U dzięki za jakiekolwiek info na ten temat :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Czołg Krymski Opublikowano 29 Grudnia 2015 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=446025 tu jest całkiem przyzwoita interpretacja tej techniki, chociaż zapewne już ją widziałeś. W samym przykładzie w kodzie jest wszystko przyjemnie potłumaczone z tego co pamiętam. Sam z resztą próbowałem swoich sił w tej technice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lew_leo Opublikowano 29 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 Owszem moje wrażenie po zobaczeniu tego było Wow... jednak to jest gotowy silnik nie tutorial w dodatku bez informacji o licencji a ja chce się tej techniki nauczyć by móc jej użyć do własnych potrzeb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Czołg Krymski Opublikowano 29 Grudnia 2015 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 to też zależy jak duże są Twoje potrzeby, bo też warto mieć na uwadze, że mode 7 ma ten swój osobliwy klimat tylko z powodu ustępstw o jakie musieli się pokusić programiści gier na nesa. Problem może być jeżeli będziesz chciał odtworzyć tę technikę niemal 1:1 wraz z tym udawanym skalowaniem podłoża przez podział na paski, ale jeżeli ma to jedynie sprawiać wrażenie jak mode 7 to bazując na wbudowanym skalowaniu spritów i depthie oraz jakiś nieprzesadnie skomplikowanych operacjach matematycznych nie byłoby to chyba tak ciężkie napisać samemu. Aż sam w sumie się tym pobawię. ps. co to za programowanie pod osłoną nocy? :) albo w sumie już dnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lew_leo Opublikowano 29 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 a po prostu bezsenna noc ostatnio często mi się zdarza a jakoś przestawić się nie mogę więc poprawiam pare starych projektów itp. a co do tego mode 7 chce tego "może" użyć na androidzie i nie musi być to w 100% ta technika a raczej ma ładnie w miarę wyglądać i symulować perspektywę terenu Mam jakieś problemy z poratowaniem tego do studio, o globalną mi się pluje ale nie wiem gdzie dokładnie ją dodać ech trzeba się powoli przyzwyczajać do studio Error in Script 'fps_set_projection' at Line 11, Position 6: Obsolete function: variable_global_exists Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Czołg Krymski Opublikowano 29 Grudnia 2015 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 bardzo okrojona koncepcja mode 7 http://sandbox.yoyogames.com/games/116522-...fake-3d-example może się przydać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 Silnik Dooma jest bardzo dobrze udokumentowany, gdzieś widziałem coś o rysowaniu ścian i ograniczeniach. Musiałbym znaleźć. Widziałem to jak szukałem informacji na temat plików .wad kiedy robiłem ten wad importer do GMa https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...821&hl=doom O tutaj tak ogólnie jest napisane http://doomwiki.org/wiki/Doom_rendering_engine#Rendering Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lew_leo Opublikowano 29 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 bardzo okrojona koncepcja mode 7 http://sandbox.yoyogames.com/games/116522-...fake-3d-example może się przydać ciekawe gdybym jeszcze tylko wiedział jak obrócić perspektywę tak o 20 stopni w dol :P @I am Lord of Create Event for object oExample: undefined value at gml_Script_SECTORS_read (line 16) - gSectorsSize = ds_map_find_value(wadDirectorySize[_map], "SECTORS"+chr(0))/26; ################################################################################ ############ -------------------------------------------------------------------------------------------- stack frame is gml_Script_SECTORS_read (line 16) called from - gml_Script_MAP_open (line 23) - SECTORS_read(argument0); called from - gml_Object_oExample_CreateEvent_1 (line 19) - MAP_open( number ); niestety cos mi nie działa jak spróbuje ?naprawić? jeden bład pojawia się drugi ja znalazłem coś takiego http://www.coranac.com/tonc/text/mode7.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 Bo to staroć, były jakieś zmiany w ds_gridach itp, musiałbym posiedzieć przy tym :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Czołg Krymski Opublikowano 29 Grudnia 2015 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 ciekawe gdybym jeszcze tylko wiedział jak obrócić perspektywę tak o 20 stopni w dol :P no to tak na marginesie ten sam człowiek zrobił jeszcze pełnowymiarowy przykład fps http://sandbox.yoyogames.com/games/199409-...nginegm-lite-3d i można spokojnie na wszystkich osiach obracać obraz. Nawet pionowe ściany są, fakt faktem bez tekstur, ale jednak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 No to jest niezłe a można wiedzieć po co chcesz w ten sposób renderować 3D a nie korzystając z GMowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 Teraz nieistniejace dane zwracaja UNDEFINED (sprawdzane za pomoca is_undefined) zamiast 0(czy -1, nie pamietam), skad bierze sie blad, bo tworca kodu zakladal aby zostawic blad jak jest. Z tym ze teraz jest inny i probuje wykonac dzialanie na czyms co nie istnieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lew_leo Opublikowano 29 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 no to tak na marginesie ten sam człowiek zrobił jeszcze pełnowymiarowy przykład fps http://sandbox.yoyogames.com/games/199409-...nginegm-lite-3d i można spokojnie na wszystkich osiach obracać obraz. Nawet pionowe ściany są, fakt faktem bez tekstur, ale jednak Dzięki pewnie się chwile pobawię tym i zobacz co mi z tego wyjdzie No to jest niezłe a można wiedzieć po co chcesz w ten sposób renderować 3D a nie korzystając z GMowego?ponieważ z tego co słyszałem w androidze funkcje d3d nie działają poprawnie a poza tym gm ma więcej funkcji do przekształcania spritów plus z własnej ciekawości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się