Skocz do zawartości

Muzyka w GM:Studio


Ignatus

Rekomendowane odpowiedzi

Po raz kolejny stwierdzam ze absolutnie najgorszy element pracy w GM to etap dodawania muzyki i fx, chyba bede wszystko robil nieme:P

 

Prosta sprawa- przy rozpoczeciu gry w menu rozpoczyna sie muzyka

 

Create:

GML
if (room=menu)&& (!audio_is_playing(music_menu)){ audio_play_sound(music_menu,10,true)}

 

Ta sama muzyka ma grac rowniez w room_level_choose - i gra, wszystko sie zgadza

 

Tylko ze ma przestac grac po przejsciu do innego pokoju niz te dwa

 

Step:

GML
if (room!=menu) || (room!=level_choose){audio_stop_sound(music_menu)}}

 

To z kolei po jednym stepie wylacza automatycznie muzyke juz w menu.

 

Pytanie co jest nie tak z tym warunkiem (bo to ze jest zle to na pewno- jak nie ma "or" i dotyczy tylko room_menu to dziala tak jak powinno- ale ma dzialac dopiero po opuszczeniu jednego z tych pomieszczen)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to pomoże ale nawiasami grupuj całe operacje a nie pojedyncze warunki. Tak jak to teraz robisz nie ma sensu poza tym że może ci się to łatwiej czytać. Nawiasy w warunkach działają tak samo jak w matematyce, są po to aby zmieniać kolejność działań. Tu masz bardzo proste warunki więc nie powinno to mieć tu znaczenia, ale jednak warto wszędzie tak stosować.

GML
if (room!=menu || room!=level_choose){audio_stop_sound(music_menu)}
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a!=b || a!=c => !(a==b && a==c)

 

(a==b && a==c) => b==c //a to nie jest prawda, bo menu!=level_choose

więc

(a==b && a==c) jest zawsze fałszywe

więc

!(a==b && a==c) jest zawsze prawdziwe

Czyli twój warunek jest zawsze prawdziwy.

 

Myślę że miałeś na myśli taki kod

GML
if (room!=menu && room!=level_choose){audio_stop_sound(music_menu)}
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie przypuszczałem że to jakiś głupi , mały błąd.Wielkie dzięki,działa

 

 

Przy okazji dorzucę pytanie

 

Jaki jest najkorzystniejszy format dźwięku w aplikacjach na androida? Zostawić wave żeby kompresja nie zżerała CPU?MP3 czy może OGG? Wiadomo że walka toczy się o każdy FPS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...