Sutikku Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Ostatnio chciałem zrobić coś takiego jak kladogramy, tj. takie drzewka genealogiczne. Zaczyna się od jednego obiektu, który potem tworzy swoje kopie, a sam umiera. Czasem więcej tych kopii czasem mniej. Chcę spisać informacje do pliku ini o nim, a następnie odczytać. I jak zrobić, by po wyrysowaniu obiektów nie nachodziły one na siebie bo mają wspólnego "rodzica", bądź nachodziły na obiekty sąsiadujące? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2015 E... Why the fuck ini? Ogółem wystarczy Ci tu obiektowość. GM ma ją w swojej naturze. Tworzysz jeden obiekt który będzie wszystkim. Instance tego obiektu to to co potrzebujesz. Będą one przechowywać dane (zmienne), maja swoją pozycję (x i y), no i możesz sprawdzać kolizje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
3r3se7ven Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2015 DS list lub grid zależy ile wymiarów Ci smakuje. Czeszesz listę, jak coś jest w danym miejscu to dodajesz do listy czyszczenia, i dodajesz ileś pół po bokach do listy dopisania. Sumujesz listę dopisania z listą czyszczenia zapisujesz jako następną wyjściową, rysujesz wynik. Tylko nie warto startować z pixelami 1:1 z listy bo się będzie cieło, struktury danych to nie bufor grafiki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się