Matrix_ Opublikowano 20 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2015 Jasiu i tak wywala błędy mase;) teraz mam tak w obj_przejscie DRAW GUI GML If show=0{ alarm[0]=90 Show=1} { if show>=0 draw_text(view_xview[0]+100,view_yview[0]+400,"nie ma zegarkow") } w Create GML show=-1; a Alarm0 GML show=-1 i w kolizji z graczem GML ///Koniec mapy wygrana if (global.watch = 5){ room_goto_transition(nextRoom,TRANS_RANDOM,10+irandom(30), choose(c_lime,c_yellow,c_white,c_black,c_gray)); } { show =0 } if unlockWorld != -1 { ds_list_add(openWorlds,unlockWorld); } no i nie działa;) If na if zamień. W 1 miejscu klamr brakuje przy ifie , według mnie powinno działać. (edit) Show zrób wszędzie z małej litery, ( skopiowales a telefon mi po. Pisze z dużej litery.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 21 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2015 Jasiu po poprawkach wszystko ładnie działa dziękuje;) a powiedz mi jak ustawić ten tekst,który się pojawia żeby on nie latał jak się poruszam bohaterem,tylko był na stałe ustawiony nad obj_przejście na te 2,3 sekundy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 21 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2015 Jasiu po poprawkach wszystko ładnie działa dziękuje;) a powiedz mi jak ustawić ten tekst,który się pojawia żeby on nie latał jak się poruszam bohaterem,tylko był na stałe ustawiony nad obj_przejście na te 2,3 sekundy? No to przenieś wszystko z Draw GUI do zwykłego Draw. I skorzystaj ze zwykłego x, y-32. I najlepiej ustaw draw_set_halign(fa_center) Ale zrób to nad Draw text. Halign ustawia że xy textu jest na środku a nie jak domyślnie od lewej strony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 21 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2015 Jasiu a nie zepsuje się cokolwiek jak tak zrobie,bo zobacz w draw gui jest to: GML if show=0{ alarm[0]=60 show=1} if show>=0{ draw_text(view_xview[0]+100,view_yview[0]+400,"You do not have enough watches") } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 21 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2015 Jasiu a nie zepsuje się cokolwiek jak tak zrobie,bo zobacz w draw gui jest to: GML if show=0{ alarm[0]=60 show=1} if show>=0{ draw_text(view_xview[0]+100,view_yview[0]+400,"You do not have enough watches") } Daj do step : show=0{ alarm[0]=60 show=1} A w Draw daj if show>=0{ i ten Draw text W tym wypadku w Draw GUI nie zostanie nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 21 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2015 Jasiu zrobiłem tak: wywaliłem DRAW GUI wstawiłem DRAW a w nim: GML if show>=0{ draw_set_halign(fa_center) draw_text(x,y,"You do not have enough watches"); } W STEP utworzonym dałem GML show=0{ alarm[0]=60 show=1} No i teraz nawet obj_przejście nie ma zniknął;) więc to nic nie daje;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 21 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2015 Jasiu zrobiłem tak: wywaliłem DRAW GUI wstawiłem DRAW a w nim: GML if show>=0{ draw_set_halign(fa_center) draw_text(x,y,"You do not have enough watches"); } W STEP utworzonym dałem GML show=0{ alarm[0]=60 show=1} No i teraz nawet obj_przejście nie ma zniknął;) więc to nic nie daje;) Zapomniałem, w Draw na samej górze daj draw_self() I będzie działać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 21 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2015 No i dupa ;) Jasiu co prawda teraz obj_przejscie już jest,ale jak nachodzę na niego napis żaden się nie pojawia;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 21 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2015 No i dupa ;) Jasiu co prawda teraz obj_przejscie już jest,ale jak nachodzę na niego napis żaden się nie pojawia;) W step daj if przed show=0 Sory telefon mi usunął to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 21 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2015 W step daj if przed show=0 Sory telefon mi usunął to No niestety nic to nie pomaga,nadal brak napisu;) Jasiu ten if nic nie pomógł;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 21 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2015 No niestety nic to nie pomaga,nadal brak napisu;) Jasiu ten if nic nie pomógł;) Jak duże masz to przejście, chodzi mi o grafikę. Zobacz czy w dobrej kolejności dałeś Draw. Bp może się przysłaniac. A jak co to pokaż kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 21 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2015 Jak duże masz to przejście, chodzi mi o grafikę. Zobacz czy w dobrej kolejności dałeś Draw. Bp może się przysłaniac. A jak co to pokaż kod. Ok podesle jak.do.kompa dojde. Jasiu rozumiem,ze chodzi ci o rozdzielczosc sprita do obj_przejscie;-)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 21 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2015 Jasiu ok tu wyżej rozdzielczość sprita obj_przejscie nie jest on wielki. 52x64 rozdzielczość czyli nie wielka w Orgin ma połowę czyli x26 y22 a tu cały kod obj_przejście CREATE GML nextRoom = roo_world1_2; unlockWorld = -1; show=-1; Alarm 0 GML show=-1 STEP GML if show=0{ alarm[0]=60 show=1} Kolizja z bohaterem GML ///Koniec mapy wygrana if (global.watch = 5){ room_goto_transition(nextRoom,TRANS_RANDOM,10+irandom(30), choose(c_lime,c_yellow,c_white,c_black,c_gray)); } { show =0 } if unlockWorld != -1 { ds_list_add(openWorlds,unlockWorld); } DRAW GML draw_self() if show>=0{ draw_set_color(c_white); draw_set_halign(fa_center); draw_text(x,y,"You do not have enough watches"); } Nie wyświetla mi tekstu przy najechaniu na obj_przejscie. Nie jest on zbyt duży więc tekst powinien być widoczny i stały nad tym obiektem przez te parę sekund. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 21 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2015 Wygląda ze wszystko jest w porządku. A skopiuj drawtext i np. Z tekstem "wykryto kolizje" do eventu z colisia gracza. Sam Draw. Najwyżej daj no. y-32 żeby wyświetliło go nad obiektem. (sprawdzimy czy wgl colisia jest wykonywana czy nie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 21 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2015 Wygląda ze wszystko jest w porządku. A skopiuj drawtext i np. Z tekstem "wykryto kolizje" do eventu z colisia gracza. Sam Draw. Najwyżej daj no. y-32 żeby wyświetliło go nad obiektem. (sprawdzimy czy wgl colisia jest wykonywana czy nie) Gdzie dokładnie do wpisać w samym DRAW jasiu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 22 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2015 Jasiu zrobiłem tak: w draw dałem GML draw_self(); draw_set_color( c_white ); draw_text(x,y-32,show); i teraz jest cyferka 0 nad obj_przejscie a jak podejdę do obj_przejscie,to zmienia się na cyferkę 1,więc kolizja jest,w czym innym musi być problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 22 Lipca 2015 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2015 GML if (global.watch = 5){ room_goto_transition(nextRoom,TRANS_RANDOM,10+irandom(30), choose(c_lime,c_yellow,c_white,c_black,c_gray)); } { ///<<< show =0 } o co chodzi z drugim nawiasem klamrowym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 22 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2015 ANtY coś nie tak w tym kodzie jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dester Opublikowano 22 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2015 GML if (global.watch = 5){ room_goto_transition(nextRoom,TRANS_RANDOM,10+irandom(30), choose(c_lime,c_yellow,c_white,c_black,c_gray)); } { ///<<< show =0 } o co chodzi z drugim nawiasem klamrowym? else? GML if (global.watch = 5){ room_goto_transition(nextRoom,TRANS_RANDOM,10+irandom(30), choose(c_lime,c_yellow,c_white,c_black,c_gray)); } else { show =0 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 22 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2015 No tak faktycznie powinno być else...ale to i tak nadal nie wyświetla tego napisu:/ w samym Draw GUI poprzedio wyświetlało,tylko był problem żeby ten napis przytwierdzić do obj_przejscie,bo fakt pokazywał się ale poruszał się ,kiedy ja graczem się poruszałem..A teraz w tym zwykłym draw to już nawet się napis nie wyświetla.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 22 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2015 Jasiu o to caly kod obj_przejscie w Create GML nextRoom = roo_world1_2; unlockWorld = -1; show=-1; Alarm 0 GML show=-1 STEP GML if show = 0{ alarm[0]=60 show=1} Kolizja z graczem GML ///Koniec mapy wygrana if (global.watch = 5){ room_goto_transition(nextRoom,TRANS_RANDOM,10+irandom(30), choose(c_lime,c_yellow,c_white,c_black,c_gray)); } else { show =0 } if unlockWorld != -1 { ds_list_add(openWorlds,unlockWorld); } DRAW GML draw_self(); if show >= 0{ draw_set_color(c_white); draw_set_halign(fa_center); draw_text(x,y,"You do not have enough watches"); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 22 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2015 Najgorsze jest to, że nie widzę czegoś błędnego. Wszystko wygląda dobrze... [edit] A mógłbyś zapodać projekt? Może to jakiś bug game makera, czasem się zdarza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 22 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2015 mam licencjonowanego GMS 1.4 najnowszego nie może być bugu;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 22 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2015 mam licencjonowanego GMS 1.4 najnowszego nie może być bugu;) No to musisz coś popróbować. Według mnie nie ma żadnego błędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 23 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2015 w DRAW GUI jest ten napis,ale się rusza..a ma być statyczny nad obj_przejscie na 2,3 sekundy jak najadę na ten obiekt...a w DRAW to już nawet napis się nie wyświetla..nic powalczę z tym w inny sposób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się