Skocz do zawartości

jak zrobić przejście do następnej planszy gdy zebrane zostaną wszystkie obiekty określonego typu.


Cygnus

Rekomendowane odpowiedzi

Jasiu i tak wywala błędy mase;)

 

teraz mam tak

 

w obj_przejscie

 

DRAW GUI

 

GML
If show=0{

alarm[0]=90

Show=1}

{

if show>=0

draw_text(view_xview[0]+100,view_yview[0]+400,"nie ma zegarkow")

}

 

 

 

w Create

 

GML
show=-1;

 

 

a Alarm0

 

GML
show=-1

 

 

i w kolizji z graczem

 

GML
///Koniec mapy wygrana

if (global.watch = 5){

room_goto_transition(nextRoom,TRANS_RANDOM,10+irandom(30), choose(c_lime,c_yellow,c_white,c_black,c_gray));

}

{

show =0

}

if unlockWorld != -1 {

ds_list_add(openWorlds,unlockWorld);

}

 

 

no i nie działa;)

If na if zamień. W 1 miejscu klamr brakuje przy ifie , według mnie powinno działać.

 

(edit)

Show zrób wszędzie z małej litery, ( skopiowales a telefon mi po. Pisze z dużej litery.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasiu po poprawkach wszystko ładnie działa dziękuje;) a powiedz mi jak ustawić ten tekst,który się pojawia żeby on nie latał jak się poruszam bohaterem,tylko był na stałe ustawiony nad obj_przejście na te 2,3 sekundy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasiu po poprawkach wszystko ładnie działa dziękuje;) a powiedz mi jak ustawić ten tekst,który się pojawia żeby on nie latał jak się poruszam bohaterem,tylko był na stałe ustawiony nad obj_przejście na te 2,3 sekundy?

No to przenieś wszystko z Draw GUI do zwykłego Draw. I skorzystaj ze zwykłego x, y-32.

I najlepiej ustaw draw_set_halign(fa_center)

Ale zrób to nad Draw text. Halign ustawia że xy textu jest na środku a nie jak domyślnie od lewej strony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasiu a nie zepsuje się cokolwiek jak tak zrobie,bo zobacz w draw gui jest to:

 

 

GML
if show=0{

alarm[0]=60

show=1}

if show>=0{

draw_text(view_xview[0]+100,view_yview[0]+400,"You do not have enough watches")

}

Daj do step :

 

show=0{

alarm[0]=60

show=1}

 

A w Draw daj

 

if show>=0{ i ten Draw text

 

 

W tym wypadku w Draw GUI nie zostanie nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasiu zrobiłem tak:

wywaliłem DRAW GUI

 

wstawiłem DRAW a w nim:

 

GML
if show>=0{

draw_set_halign(fa_center)

draw_text(x,y,"You do not have enough watches");

}

 

 

W STEP utworzonym dałem

 

GML
show=0{

alarm[0]=60

show=1}

 

 

No i teraz nawet obj_przejście nie ma zniknął;) więc to nic nie daje;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasiu zrobiłem tak:

wywaliłem DRAW GUI

 

wstawiłem DRAW a w nim:

 

GML
if show>=0{

draw_set_halign(fa_center)

draw_text(x,y,"You do not have enough watches");

}

 

 

W STEP utworzonym dałem

 

GML
show=0{

alarm[0]=60

show=1}

 

 

No i teraz nawet obj_przejście nie ma zniknął;) więc to nic nie daje;)

Zapomniałem, w Draw na samej górze daj draw_self()

 

I będzie działać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak duże masz to przejście, chodzi mi o grafikę.

Zobacz czy w dobrej kolejności dałeś Draw. Bp może się przysłaniac.

 

A jak co to pokaż kod.

 

 

Ok podesle jak.do.kompa dojde.

Jasiu rozumiem,ze chodzi ci o rozdzielczosc sprita do obj_przejscie;-)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasiu ok tu wyżej rozdzielczość sprita obj_przejscie nie jest on wielki.

 

52x64 rozdzielczość czyli nie wielka

 

w Orgin ma połowę czyli x26 y22

 

a tu cały kod obj_przejście

 

CREATE

 

GML
nextRoom = roo_world1_2;

unlockWorld = -1;

show=-1;

 

 

Alarm 0

 

GML
show=-1

 

 

STEP

 

GML
if show=0{

alarm[0]=60

show=1}

 

Kolizja z bohaterem

 

GML
///Koniec mapy wygrana

if (global.watch = 5){

room_goto_transition(nextRoom,TRANS_RANDOM,10+irandom(30), choose(c_lime,c_yellow,c_white,c_black,c_gray));

}

{

show =0

}

if unlockWorld != -1 {

ds_list_add(openWorlds,unlockWorld);

}

 

 

DRAW

 

GML
draw_self()

if show>=0{

draw_set_color(c_white);

draw_set_halign(fa_center);

draw_text(x,y,"You do not have enough watches");

}

 

 

Nie wyświetla mi tekstu przy najechaniu na obj_przejscie.

Nie jest on zbyt duży więc tekst powinien być widoczny i stały nad tym obiektem przez te parę sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda ze wszystko jest w porządku. A skopiuj drawtext i np. Z tekstem "wykryto kolizje" do eventu z colisia gracza. Sam Draw. Najwyżej daj no. y-32 żeby wyświetliło go nad obiektem. (sprawdzimy czy wgl colisia jest wykonywana czy nie)

 

 

 

Gdzie dokładnie do wpisać w samym DRAW jasiu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasiu zrobiłem tak:

 

w draw dałem

 

GML
draw_self();

draw_set_color( c_white );

draw_text(x,y-32,show);

 

 

i teraz jest cyferka 0 nad obj_przejscie

a jak podejdę do obj_przejscie,to zmienia się na cyferkę 1,więc kolizja jest,w czym innym musi być problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

GML
if (global.watch = 5){

room_goto_transition(nextRoom,TRANS_RANDOM,10+irandom(30), choose(c_lime,c_yellow,c_white,c_black,c_gray));

}

{ ///<<<

show =0

}

 

o co chodzi z drugim nawiasem klamrowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if (global.watch = 5){

room_goto_transition(nextRoom,TRANS_RANDOM,10+irandom(30), choose(c_lime,c_yellow,c_white,c_black,c_gray));

}

{ ///<<<

show =0

}

 

o co chodzi z drugim nawiasem klamrowym?

else?

 

GML
if (global.watch = 5){

room_goto_transition(nextRoom,TRANS_RANDOM,10+irandom(30), choose(c_lime,c_yellow,c_white,c_black,c_gray));

}

else

{

show =0

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak faktycznie powinno być else...ale to i tak nadal nie wyświetla tego napisu:/ w samym Draw GUI poprzedio wyświetlało,tylko był problem żeby ten napis przytwierdzić do obj_przejscie,bo fakt pokazywał się ale poruszał się ,kiedy ja graczem się poruszałem..A teraz w tym zwykłym draw to już nawet się napis nie wyświetla..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasiu o to caly kod obj_przejscie

 

w Create

 

GML
nextRoom = roo_world1_2;

unlockWorld = -1;

show=-1;

 

Alarm 0

GML
show=-1

STEP

GML
if show = 0{

alarm[0]=60

show=1}

 

Kolizja z graczem

GML
///Koniec mapy wygrana

if (global.watch = 5){

room_goto_transition(nextRoom,TRANS_RANDOM,10+irandom(30), choose(c_lime,c_yellow,c_white,c_black,c_gray));

}

else

{

show =0

}

if unlockWorld != -1 {

ds_list_add(openWorlds,unlockWorld);

}

DRAW

GML
draw_self();

if show >= 0{

draw_set_color(c_white);

draw_set_halign(fa_center);

draw_text(x,y,"You do not have enough watches");

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...