Gibki Kaktus Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 Mam taki kod: GML if o_bitwa.tura=postac && zaczal=0 { with(o_drzewo) instance_destroy(); with(o_skala) instance_destroy(); with(r) { Path = path_add(); i=4 u=-1 gotow=0 Grid = mp_grid_create(0,252,20,7,64,64); mp_grid_add_instances(Grid,o_walka_przeciwnik,true); //gotow = mp_grid_path(Grid,Path,x,y,x+(i*64),y+(u*64),false); gotow = mp_grid_path(Grid,Path,x,y,ob_obiekt.x,ob_obiekt.y,false); path_set_kind(Path,true); PathWidth = path_get_number(Path)-1; other.PathWidth=PathWidth if(gotow) && PathWidth<=other.ruch { instance_create(path_get_point_x(Path,PathWidth),path_get_point_y(Path,PathWidth),o_drzewo); for(i=1;i<PathWidth;i+=1) instance_create(path_get_point_x(Path,i),path_get_point_y(Path,i),o_skala); } other.ruch-=PathWidth } zaczal=1 } Nie ogarniam tych ścieżek(2 dzień siedzę w nich) i ścieżka mi się tak formuje: Dlaczego skały są przesunięte, a drzewo jest dobrze? ( dla testu tworzyłem byle jaki obiekt) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 Może po prostu masz origin tej skały ustawiony tak a nie inaczej? Może ta skała gdzieś w create się przemieszcza? Poza tym zastanów się czy na pewno chcesz tworzyć instance. Może wystarczy Ci rysować te sprite na odpowiedniej pozycji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 9 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 To jest tylko dla testu. Jak chodzę to jest tak samo jak pozycja 0,0. Czyli coś nie tak ze ścieżką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Jest taka funkcja jak draw_path(path, x, y, absolute); użyj jej zamiast tych spritów bo one nic nie mówią tak na prawdę do debugowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orcadiusz Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Wydaje mi się że to może mieć coś wspólnego z tym drzewem, wygląda jak by blokowało wszystkie kratki na lewo od siebie (czyli mniejsze niż drzewo.x). Patrząc na kod wydaje mi się że drzewa mogą "rosnąć pod kamieniami" czy tam na odwrót, ale to tylko przypuszczam bo nie używałem nigdy siatki, path itp. Btw, tak jak Threef pisał, wygląda jak by origin był do bani(porównaj z origin drzewa). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 11 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2015 No i czemu jest tak, a nie prosto? :/ Orcadiusz, jak miałoby blokować niby? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2015 A teraz? Mp grid działa przez środek kratek a nie na rogach. GML if o_bitwa.tura=postac && zaczal=0 { with(o_drzewo) instance_destroy(); with(o_skala) instance_destroy(); with(r) { Path = path_add(); i=4 u=-1 gotow=0 Grid = mp_grid_create(0,252,20,7,64,64); mp_grid_add_instances(Grid,o_walka_przeciwnik,true); //gotow = mp_grid_path(Grid,Path,x,y,x+(i*64),y+(u*64),false); gotow = mp_grid_path(Grid,Path,x+32,y+32,ob_obiekt.x+32,ob_obiekt.y+32,false); path_set_kind(Path,true); PathWidth = path_get_number(Path)-1; other.PathWidth=PathWidth if(gotow) && PathWidth<=other.ruch { instance_create(path_get_point_x(Path,PathWidth)-32,path_get_point_y(Path,PathWidth)-32,o_drzewo); for(i=1;i<PathWidth;i+=1) instance_create(path_get_point_x(Path,i)-32,path_get_point_y(Path,i)-32,o_skala); } other.ruch-=PathWidth } zaczal=1 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się