Skocz do zawartości

Banalne pytania Boada


Gibki Kaktus

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio wróciłem do Studia, trochę nie pozmieniało, trochę zacząłem używać wcześniej nieznanych mi funkcji, więc mam pytań masę. I z tejże racji w tym temacie będę je wszystkie pisał, bo za dużo by tematów było :D .

No, ale przejdźmy do rzeczy.

 

1) Wchodzę na steama, patrzę, zaczęło mi się pokazywać DLC. No to przeglądam, widzę Profesional, HTML Export, okej, ale mam oprócz tego mac Export i YYC. Była jakaś promocja, czy coś? :D

2) Był za drogi, więc w sumie za bardzo nie interesowałem się YYC, wiem jedynie, że ulepsza optymalizację gry, dzięki czemu działa szybciej. Ale jak go uruchomić? Jak wybieram Windows(YYC) to wyskakuje mi takie cuś:

Ensure windows SDK settings are all sets OK.
Klikam OK i przenosi mnie do preferences, co zrobić, żeby dało się uruchomić?

3)Jak ogólnie oraz dla poszczególnych dźwięków ściszać i podgłaśniać muzykę w grze? Wcześniej był taki fajny suwaczek, a teraz ni ma. I da się zrobić, żeby przypisać jakieś dźwięki do pewnej grupy, a inne do innej grupy i regulować głośność dla obu tych grup osobno?

4)Pierwszy raz bawię się surface'ami więc jestem w nich kompletnie zielony.

Ale mam sobie takie coś:

spr_swiatelko.png

Create:

GML
downsample = 1;

 

sLightMap = surface_create(room_width / downsample, room_height / downsample)

 

lj = 1

alarm[0]=2

 

Alarm 0:

GML
lj=1 + (0.2 + -random(0.2))

alarm[0]=2

 

Draw:

GML
surface_set_target(sLightMap)

 

draw_background_tiled_ext(bg_noc,0,0,1,1,c_black,0.9)

 

draw_set_blend_mode(bm_subtract)

with(ognisko){

draw_sprite_ext(swiatlo,0, x / other.downsample, y / other.downsample, other.lj,other.lj,1,c_white,1)

}

draw_set_blend_mode(bm_normal)

 

surface_reset_target()

 

draw_surface_ext(sLightMap,0,0,downsample,downsample,0,c_white,1);

 

A światełko mi tak brzydko wyskakuje:

o_wietlenie.png

Jak to naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. YYC jest dostępny dla każdego już za darmo. Ogółem ten Windowsowy nie poprawi za dużo wydajności gry.

 

2. http://help.yoyogames.com/entries/24468366...piler-Platforms

 

3. Wszystkie funkcje dźwiękowe zaczynają się teraz od audio_*, możesz też stworzyć audio group i kontrolować ich dźwięki razem. Ogółem ten twój suwak którego szukasz to zależy od typu dźwięku, niektóre mogą go mieć a niektóre nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YYC poprawia tylko event Step który i tak w GM będzie zużywa 10 razy mniej zasobów niż Draw.

 

Przez GML możesz użyć audio_sound_gain() do zmiany głośności, a żeby suwak pojawił się w IDE musisz zmienić swoje dźwięki. Nie wiem czy wystarczy zrobić by nie były strumieniowane czy trzeba też mienić im rozszerzenie.

 

Edit:

A co do twoich surface:

Pierw całą ciemność rysuj z alpha=1 dopiero potem cały surface rysuj z 0.9

 

NO I CHYBA CIĘ ZABIJĘ ZA TWORZENIE SURFACE ROZMIARU ROOM!!! Ogranicz się do samego view!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba musisz zmienić kod rysowania surface

 

Ej, ale ja mogę walić jakimiś głupotami czasem.

 

view_* to są tablice a nie zwykłe zmienne.

 

Suttiku napisał:

GML
sLightMap = surface_create(view_wview, view_hview)

GML
draw_surface_ext(sLightMap,0,0,view_xview, view_yview,0,c_white,1);

 

A powinno być:

GML
sLightMap = surface_create(view_wview[0], view_hview[0])

GML
draw_surface_ext(sLightMap,0,0,view_xview[0], view_yview[0],0,c_white,1);

 

Upewnij się, że obsługa view jest włączona. Also zakładam tu, że korzystasz tylko z view 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dałem tak jak napisałeś, a view 0 jest aktywny i tylko z niego korzystam, to jest dosyć dziwnie surface nie rysuje się na w x od zera do końca rooma i w y od zera do początku viewu jaki był na początku oraz w początkowym viewie. I nie pojawia się światło.

 

I wiecie czemu po przydzieleniu dźwięków do grup nie chce ich wywoływać?

 

**********************************.

Application Surface created: w=1920, h=1080

muza_las: Audio Group 2 is not loaded

S_berserker3: Audio Group 1 is not loaded

 

 

E: Z surface'ami poradziłem sobie, pozostał problem dźwięków.

E2: Okej, wystarczyła linijka kodu audio_group_load(grupa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...