Gibki Kaktus Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Ostatnio wróciłem do Studia, trochę nie pozmieniało, trochę zacząłem używać wcześniej nieznanych mi funkcji, więc mam pytań masę. I z tejże racji w tym temacie będę je wszystkie pisał, bo za dużo by tematów było :D . No, ale przejdźmy do rzeczy. 1) Wchodzę na steama, patrzę, zaczęło mi się pokazywać DLC. No to przeglądam, widzę Profesional, HTML Export, okej, ale mam oprócz tego mac Export i YYC. Była jakaś promocja, czy coś? :D 2) Był za drogi, więc w sumie za bardzo nie interesowałem się YYC, wiem jedynie, że ulepsza optymalizację gry, dzięki czemu działa szybciej. Ale jak go uruchomić? Jak wybieram Windows(YYC) to wyskakuje mi takie cuś: Ensure windows SDK settings are all sets OK. Klikam OK i przenosi mnie do preferences, co zrobić, żeby dało się uruchomić? 3)Jak ogólnie oraz dla poszczególnych dźwięków ściszać i podgłaśniać muzykę w grze? Wcześniej był taki fajny suwaczek, a teraz ni ma. I da się zrobić, żeby przypisać jakieś dźwięki do pewnej grupy, a inne do innej grupy i regulować głośność dla obu tych grup osobno? 4)Pierwszy raz bawię się surface'ami więc jestem w nich kompletnie zielony. Ale mam sobie takie coś: Create: GML downsample = 1; sLightMap = surface_create(room_width / downsample, room_height / downsample) lj = 1 alarm[0]=2 Alarm 0: GML lj=1 + (0.2 + -random(0.2)) alarm[0]=2 Draw: GML surface_set_target(sLightMap) draw_background_tiled_ext(bg_noc,0,0,1,1,c_black,0.9) draw_set_blend_mode(bm_subtract) with(ognisko){ draw_sprite_ext(swiatlo,0, x / other.downsample, y / other.downsample, other.lj,other.lj,1,c_white,1) } draw_set_blend_mode(bm_normal) surface_reset_target() draw_surface_ext(sLightMap,0,0,downsample,downsample,0,c_white,1); A światełko mi tak brzydko wyskakuje: Jak to naprawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 1. YYC jest dostępny dla każdego już za darmo. Ogółem ten Windowsowy nie poprawi za dużo wydajności gry. 2. http://help.yoyogames.com/entries/24468366...piler-Platforms 3. Wszystkie funkcje dźwiękowe zaczynają się teraz od audio_*, możesz też stworzyć audio group i kontrolować ich dźwięki razem. Ogółem ten twój suwak którego szukasz to zależy od typu dźwięku, niektóre mogą go mieć a niektóre nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 10 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 No ale ogólem trochę poprawi :D A jak zmienić głośność? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 YYC poprawia tylko event Step który i tak w GM będzie zużywa 10 razy mniej zasobów niż Draw. Przez GML możesz użyć audio_sound_gain() do zmiany głośności, a żeby suwak pojawił się w IDE musisz zmienić swoje dźwięki. Nie wiem czy wystarczy zrobić by nie były strumieniowane czy trzeba też mienić im rozszerzenie. Edit: A co do twoich surface: Pierw całą ciemność rysuj z alpha=1 dopiero potem cały surface rysuj z 0.9 NO I CHYBA CIĘ ZABIJĘ ZA TWORZENIE SURFACE ROZMIARU ROOM!!! Ogranicz się do samego view! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 10 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Eeeemmm... A jak narysować tylko na room? :D Pisałem, pierwszy raz wgl mam z nimi styczność :D EDIT: Zmieniłem alphe na 1, nic z tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Chodzi o to o ile się nie mylę GML sLightMap = surface_create(room_width / downsample, room_height / downsample) Zmień to na GML sLightMap = surface_create(view_wview, view_hview) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 10 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Jak zmieniłem ten kod na twój, to wgl się nie pokazuje surface. I jeszcze poprzydzielałem dźwięki do grup w global game setiing, ale ich nie wczytuje: muza_las: Audio Group 2 is not loaded Coś takiego na dole jest napisane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Chyba musisz zmienić kod rysowania surface GML draw_surface_ext(sLightMap,0,0,view_xview, view_yview,0,c_white,1); Ej, ale ja mogę walić jakimiś głupotami czasem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 10 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 To też nie pokazuje surface Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Zacznij debugować, sprawdź co jakie ma wartości. Zobacz gdzie ci rysuje a gdzie powinno. Rusz trochę głową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Chyba musisz zmienić kod rysowania surface Ej, ale ja mogę walić jakimiś głupotami czasem. view_* to są tablice a nie zwykłe zmienne. Suttiku napisał: GML sLightMap = surface_create(view_wview, view_hview) GML draw_surface_ext(sLightMap,0,0,view_xview, view_yview,0,c_white,1); A powinno być: GML sLightMap = surface_create(view_wview[0], view_hview[0]) GML draw_surface_ext(sLightMap,0,0,view_xview[0], view_yview[0],0,c_white,1); Upewnij się, że obsługa view jest włączona. Also zakładam tu, że korzystasz tylko z view 0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 11 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Jak dałem tak jak napisałeś, a view 0 jest aktywny i tylko z niego korzystam, to jest dosyć dziwnie surface nie rysuje się na w x od zera do końca rooma i w y od zera do początku viewu jaki był na początku oraz w początkowym viewie. I nie pojawia się światło. I wiecie czemu po przydzieleniu dźwięków do grup nie chce ich wywoływać? **********************************. Application Surface created: w=1920, h=1080 muza_las: Audio Group 2 is not loaded S_berserker3: Audio Group 1 is not loaded E: Z surface'ami poradziłem sobie, pozostał problem dźwięków. E2: Okej, wystarczyła linijka kodu audio_group_load(grupa) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się