Revael Opublikowano 9 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2015 Mam taki problem, że przy wystrzale z armaty w lewo/prawo jest wszystko ok, tylko gdy strzelam w górę lub w dół to kula pojawia się w kole a nie w lufie. (Armata obraca się w strone kursora i pocisk leci też w stronę kursora) Na obrazkach mam nadzieje widać wyraźnie. http://imgur.com/cKF3pt6,GPVTA8t#0 http://imgur.com/cKF3pt6,GPVTA8t#1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 9 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2015 Lengthdir_x i Lengthdir_y. Dodatkowo musisz ustawić origin sprite w środku. Jak nie rozumiesz jak tego użyć, napisz, a ja postaram się pomóc. EDIT: W sumie, jak lufa nie ma pełnego obrotu wystrzału, to nawet nie potrzebujesz tego lengthdir(). Po prostu jak masz instance_create(x, y, obj), to do x i y dodajesz jakieś zmienne, zależne od aktualnego obrotu. Chociaż lengthdiry, byłyby krótsze w użyciu o ile się nie mylę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exp Opublikowano 9 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2015 Napisał, że armata obraca się w stronę kursora, więc na pewno ma pełen obrót. Jeśli chcesz płynną animację, to nie ma niestety innego wyjścia, niż użycie lenghtdirów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Revael Opublikowano 9 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2015 Niestety jeszcze nie wiem jak tego użyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 9 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2015 Ale robisz pełny obrót(tzn. co stopień, dwa itp.) czy tylko 4 kierunki(ew. 8)? Bo to spore znaczenie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 9 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2015 A przepraszam, właśnie się dowiedziałem, że nie potrafię czytać ze zrozumieniem. No więc pomogę. GML var len = Odległość od środka działka, do miejsca w którym wychodzi kula var dir=direction, czyli obrót twojego działka instance_create(x+lengthdir_x(len, dir), y+lengthdir_y(len,dir), object); Te zmienne len i dir, dałem dla większego zrozumienia. Zamiast zmiennych od razu wklep wartość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Revael Opublikowano 10 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Po części się udało: Kiedy się przesunę np. w górę i dopiero strzelę to pocisk wylatuje z lufy, ale jeśli się tylko obrócę i nie przesunę to pocisk wylatuje z miejsca innego niż lufa Kod jaki mam aby obj_bullet się tworzył if keyboard_check_pressed(vk_space) { instance_create(x+lengthdir_x(29,direction), y+lengthdir_y(29,direction),obj_bullet); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Samo instance_create(), nie może sprawiać problemów. A gdzie masz ten kod wpisany? Dodatkowo używaj alarmu, żeby nie spamiło tworzeniem instancji. Ja to zawsze robię w ten sposób. Robię specjalny alarm do wystrzału, a następnie GML if(alarm[0] == -1) { //kod na strzelanie alarm[0]=60; // Ustawia licznik i dopóki nie minie tych 60 stepów, to nie można ponownie wystrzelić } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Revael Opublikowano 10 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Kod mam wpisany w Step Event + pytanie. Jak room mam ustawiony na speed 60 to 60 stepow to ile czasu jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 room_speed to FPS cap. Tyle ile ustawisz tyle maksymalnie FPS może mieć twoja gra. Czyli jeżeli gra będzie działać płynnie to gra będzie wykonywać room_speed stepów na sekundę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Revael Opublikowano 10 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Tutaj macie ten projekt, w obj_player w step evencie jest kod gdzie spawnuje się bullet. Może to wam więcej powie niż ja sam http://www.filedropper.com/plantinvasiongmx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się