Ignatus Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Witam.Od kilku miesięcy zapoznaje się powolutku z GM:Studio i mam w związku z tym pytanie.Jakich programów używacie dodatkowo (wspomagająco) przy tworzeniu gier za pomocą GM.Czy grafika,muzyka,animacje itd robicie na osobnych programach czy zawsze 100% w GM? Co jest godne polecenia jako wsparcie lub uważacie wręcz za niezbędne na pewnym poziomie? Ps. Co prawda jestem fanem pixel artu i klimatu gier z lat 90` ale zastanowiło mnie że wszyscy odradzają zabawę z 3d w GM, większość projektów, nawet tych najlepszych ma wręcz symboliczną grafikę a trafiłem na takie coś Jak udało mu się osiągnąć taki efekt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 To magia shaderów. Teoretycznie można zrobić bardzo ładną grę 3D w GM ale praktycznie jest to mordęga większa niż przy użyciu innego narzędzia np Unity Z racji że nie ma oficjalnego wsparcia ani dla fizyki 3D, ani Animacji, ani typowych funkcji takich jak ray casting i wszelkich ułatwień w programowaniu kolizji. Chcesz się katować no to droga wolna. To jest jak wynajdowanie koła od nowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DangBean Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Czy grafika,muzyka,animacje itd robicie na osobnych programach czy zawsze 100% w GM? Grafikę robię w dużej części w GM, ale sporo robię w InkScape. Inkscape daje grafikę wektorową, którą można przekonwertować do png w dowolnej skali. Czyli jak się okaże że jednak zrobiłeś za mały lub za duży rysunek i Ci w grze nie pasuje, to wracasz do Inkscape i eksportujesz jeszcze raz w innym rozmiarze. Poza tym można tę grafikę zrobić na kilku warstwach i jak coś spieprzysz, to łatwiej to zmodyfikować. Jedyną wadą jest konieczność eksportowania z Inkscape do GMS. Oczywiście pewnie lepiej robić to samo w Corelu ale Inkscape jest za darmo :rolleyes: . Próbowałem grafikę z Inkskapa importować jako wektorową do GMS za pomocą swfmill (bez konwersji do png), ale niestety fragmenty rysunków mi zżerało i się poddałem. Jak masz kasę to możesz grafikę wektorową robić we Flashu i to się ponoć importuje do GMS bez problemu. Do przetwarzania dźwięków używam Wavosaura (też free). Jak udało mu się osiągnąć taki efekt? Efekt bajerzasty, ale shadery nie są łatwe do rozgryzienia. Na pewno nie na początek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się