uzu13 Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Siemka Mam dwa pytanka: 1. Mam obiekt o_grass( solid ) który ma sobie opadać jeżeli nie ma pod nim "o_parent" GML if !position_meeting(x+16,y+32,o_parent) { vspeed+=1; } Jednakże obiekt zatrzymuje się na każdym obiekcie, czy to solid czy nie. 2. Chcę zrobić do generatora terenu zwiększanie rooma, chodzi mi o to, że mam jakieś rozmiary rooma ustawione na np 1000x1000, mój generator tworzy mapę do tych granic, chcę aby po podejściu do krawędzi ( lewej lub prawej ) generator powiększał teren poza tymi granicami. Chodzi o to by teren nie był nigdy skończony, lecz by podchodzenie do krawędzi zwiększyło rozmiary rooma o następna np 1000. Samo tworzenie obiektów itd zrobię, nie wiem tylko jak zwiększać rozmiar rooma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Możesz stawiać obiekty poza granicami rooma, one nie znikną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Twój room może mieć dowolny rozmiar, a wszystkie instance mogą być na dowolnych pozycjach. Nie jesteś ograniczony rozmiarem room w żaden sposób musisz tylko samemu zarządzać kamerą. Co do pierwszego to domyślam się że twój o_parent jest w rzeczywistości parentem dla innych obiektów. Dlatego przy sprawdzaniu kolizji z parentem brane są pod uwagę też jego dzieci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 4 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Więc tak, o_parent jest parentem dla innych 3 obiektów i na nich ma się zatrzymawać o_grass, ale on zatrzymuje się na każdym innym, nawet na graczu niemającym parenta. Co do rooma to wiem, że instancje nie giną poza nim ;) ale to w takim razie chodzi o kamerę, która nie przesuwa się dalej niż granica rooma. Jak się można za to zabrać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 W twoim przypadku place_meeting() lepiej się sprawdzi niż position_meeting(). Ale wydaje mi się że solid sam z siebie ma tak że nie może mieć kolizji z innymi obiektami solid. A może po prostu ustawiłeś złą maskę? Zapomnij o ustawianiu kamery w room i od dziś ustawiaj jej pozycję samemu. GML view_xview[0] view_yview[0] Do dokumentacji! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się