Sutikku Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Ja bym wykorzystał place_meeting() Jakoś tak mniej-więcej. GML if(place_meeting(x, y-1, obj_hero)) // Jeśli w pozycji o jeden piksel w górę, spotyka się z obj_hero //jakaś akcja, np. solid = false, czyli przestaje być solidne if(place_meeting(x, y+1, obj_hero)) // Jeśli w pozycji o jeden piksel w dół, spotyka się z obj_hero //jakaś inna akcja, np. solid = true, czyli znowu jest solidne</span> Tylko nie zapomnij o tym, że masz jakoś tam ustawione originy sprite, więc zamiast odejmować 1, trzeba będzie na przykład 33. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SockPuppet Opublikowano 4 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Niestety nie działa. Na dodatek "blokuje" mi ludzika, który jest jakby "uwięziony" pod tą platformą.... Teraz mam jeszcze coś takiego. Zrobiłam platformę, która ugina się pod ciężarem ludzika. Wyszła całkiem nieźle, tylko ludzik nie potrafi po niej biegać. Przebiera nóżkami, ale biegać nie może. Wygląda to tak: w grupie mam trzy obiekty: platformę i dwa znaczniki kierujące jej ruchem. W create platformy jest kod ox=3 ide="do_jeden" w stepie if (place_meeting(x,y<2,hero)) ide='do_dwa' else ide= 'do_jeden' {if (ide='do_jeden') {y-=ox} if (ide='do_dwa') {y+=ox}} vspeed=0.3 if ((ide='do_jeden') and place_meeting(x,y<2>-2,hero)) {hero.y-=ox-1} if ((ide='do_dwa')and place_meeting(x,y<2>-2,hero)) {hero.y+=ox+1} w kolizji ze znacznikiem nr 1 ide='do_jeden' if (place_meeting(x,y-6,hero)) {y-=ox} i nr 2 ide='do_dwa' if (place_meeting(x,y-6,hero)) {y+=ox} Co mogłabym zmienić w tym kodzie, żeby mój ludzik zaczął biegać po tej platformie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SockPuppet Opublikowano 22 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 Poza tym, z niejasnych dla mnie przyczyn, ludzik, kiedy ląduje na tej platformie, zaczyna się cofać w lewo. Nie da się jakoś usunąć tego efektu ubocznego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 22 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 Możesz mi wyjaśnić co to oznacza? GML place_meeting(x,y<2>-2,hero)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SockPuppet Opublikowano 22 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 Hm. Zapomniałam. A, już pamiętam. Jeśli wstawiałam normalne x,y,hero, to bohater wibrował razem z platformą, zamiast po prostu "przygniatać" ją w dół. A właśnie, te platformy tak dziwnie wibrują, kiedy ludzik na nich nie stoi. Nie wiem, czemu i nie wiem, co z tym zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SockPuppet Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 To znowu ja. Otóż ostatnio pojawił się problem. Nie da się edytować obiektów i spriteów...Po prostu klikam w nie, a one się nie otwierają. Odinstalowanie i ponowne zainstalowanie programu nie pomogło. Co mam zrobić? Tak się nie da pracować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 W manu programu (nad przyciskiem save) wybierz Window => Cascade. Jeżeli jakieś okna się otwierają to być może z jakiegoś powodu są schowane za krawędzią ekranu. W ogóle w tym rozwijanym menu "Window" jest lista otwartych okien. Jeżeli jednak coś jest nie tak i na prawdę żadne okno się nie otwiera to musisz napisać do supportu. http://www.yoyogames.com/support/bug Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SockPuppet Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 No właśnie, dla niektórych spritów i obiektów się otwiera, a dla niektórych niee... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Po włączeniu automatycznie się wyłączają, bo ten X jest w miejscu kursora. Ja tak często, aż za często mam. Włącz jedno okno, zmień jego pozycję i sprawdź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SockPuppet Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Nie, to na nic. Po prostu niektóre się otwierają, inne nie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się