Skocz do zawartości

SockPuppet

Użytkownicy
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia SockPuppet

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Nie, to na nic. Po prostu niektóre się otwierają, inne nie...
  2. No właśnie, dla niektórych spritów i obiektów się otwiera, a dla niektórych niee...
  3. To znowu ja. Otóż ostatnio pojawił się problem. Nie da się edytować obiektów i spriteów...Po prostu klikam w nie, a one się nie otwierają. Odinstalowanie i ponowne zainstalowanie programu nie pomogło. Co mam zrobić? Tak się nie da pracować!
  4. Hm. Zapomniałam. A, już pamiętam. Jeśli wstawiałam normalne x,y,hero, to bohater wibrował razem z platformą, zamiast po prostu "przygniatać" ją w dół. A właśnie, te platformy tak dziwnie wibrują, kiedy ludzik na nich nie stoi. Nie wiem, czemu i nie wiem, co z tym zrobić.
  5. Poza tym, z niejasnych dla mnie przyczyn, ludzik, kiedy ląduje na tej platformie, zaczyna się cofać w lewo. Nie da się jakoś usunąć tego efektu ubocznego?
  6. Niestety nie działa. Na dodatek "blokuje" mi ludzika, który jest jakby "uwięziony" pod tą platformą.... Teraz mam jeszcze coś takiego. Zrobiłam platformę, która ugina się pod ciężarem ludzika. Wyszła całkiem nieźle, tylko ludzik nie potrafi po niej biegać. Przebiera nóżkami, ale biegać nie może. Wygląda to tak: w grupie mam trzy obiekty: platformę i dwa znaczniki kierujące jej ruchem. W create platformy jest kod ox=3 ide="do_jeden" w stepie if (place_meeting(x,y<2,hero)) ide='do_dwa' else ide= 'do_jeden' {if (ide='do_jeden') {y-=ox} if (ide='do_dwa') {y+=ox}} vspeed=0.3 if ((ide='do_jeden') and place_meeting(x,y<2>-2,hero)) {hero.y-=ox-1} if ((ide='do_dwa')and place_meeting(x,y<2>-2,hero)) {hero.y+=ox+1} w kolizji ze znacznikiem nr 1 ide='do_jeden' if (place_meeting(x,y-6,hero)) {y-=ox} i nr 2 ide='do_dwa' if (place_meeting(x,y-6,hero)) {y+=ox} Co mogłabym zmienić w tym kodzie, żeby mój ludzik zaczął biegać po tej platformie?
  7. Dziękuję. Tylko problemem okazuje się być to, że platformy...yyy...są "solidne" z dołu do góry", a przepuszczają z góry w dół, czyli się spada, a powinno być odwrotnie...Nie wiem, jak to odkręcić. W ogóle jak uzależnić daną akcję od tego, czy ludzik styka się z obiektem od góry czy od dołu? Jest na to jakiś kod?
  8. Pomogło mask index równa się sprite index. Teraz mam kolejną zagwozdkę: chciałabym mieć platformę, na którą można by było wejść od spodu np. po drabinie, a od góry, żebym mogła na niej stać. Jak taką zrobić? Żeby przy wchodzeniu na nią od dołu nie była ~solidna~, a od góry była? Ach, i skoro mowa o drabinie - jak ją zrobić? Wiem, że strasznie marudzę, ale gdy próbuję korzystać z angielskich tutoriali, to zawsze coś idzie nie tak i ile bym nie próbowała, coś jest zawsze źle.
  9. Czyli nie wiadomo, jak to naprawić? Bo szukałam już we wszystkich możliwych opcjach i nadal nic. Czy taki problem jest wam znany? Co mogę jeszcze zrobić? Dodam, że kiedy stoi, to na powierzchni platformy, ale kiedy zaczyna bezradnie przebierać nóżkami żeby ruszyć, to tak jakby zachodzi na samą platformę.
  10. Jak więc poprawić taką kolizję? Mój kod na kolizję wygląda: move_contact_solid(270,4) vspeed=0 Czy jest z nim coś nie w porządku? A tak w ogóle ludzik klei mi się do platform nie tylko od góry (OK), ale też od dołu i z boków platformy (źle)
  11. Dziękuję, teraz działa świetnie. Jest jeszcze jeden problem - ludzik działa pięknie, gdy zaczyna swój ruch od skoku, ale jeśli chce po prostu zacząć biec, to nie jest w stanie. Przebiera nóżkami w miejscu, a nie rusza, jakby podłoga go trzymała.
  12. Czyli jak to powinno wyglądać? Bo poprawiłam tak, żeby każdy ludzik był wewnątrz klamry razem z odpowiednim if, ale niczego to nie zmieniło!
  13. Platformy już załatwione. Teraz moim wielkim problemem jest animacja ludzika. Mam sobie kod, że powinien przebierać nogami w lewo, jak idzie w lewo, w prawo, jak idzie w prawo i nie przebierać, jak stoi. No i coś musiałam spaprać, bo on caaaały czas wygląda jakby chodził w lewo, nawet jak stoi, nawet, jak idzie w prawo. Kod wygląda tak: {if vspeed=0 sprite_index=ludzik_stand1 {if (keyboard_check(vk_left) and place_free(x-6,y)) {x-=6} sprite_index=ludzik_walk if (keyboard_check(vk_right) and place_free(x+6,y)) {x+=6} sprite_index=ludzik_walk2 if (keyboard_check(vk_up) and ! place_free(x,y+1) and vspeed=0) {vspeed-=10} image_speed=0.3; } if place_free(x,y+1) {gravity = 0.5} else {gravity = 0} } Co z nim jest nie tak? Jak mogę go poprawić?
  14. Dziękuję. Wcześniej chyba przeoczyłam ten podpunkt. Te problemy już chyba rozwiązałam. Natomiast nurtuje mnie teraz jeszcze jedna kwestia - mianowicie zrobiłam sobie ruchome platformy - jeżdżą sobie w lewo i w prawo i teraz pytanie: co mam zrobić, żeby ludzik jeździł razem z platformą, a nie ześlizgiwał się z niej?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...