Mateusz Nejman Opublikowano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2014 Jakiś tam progress mojej gry i kolejny problem. Chciałbym zrobić coś na kształt budowania. Blok stawiam takim oto kodem: GML if mouse_check_button_pressed(mb_right){ instance_create(x,y,obj_floor) } Kod bloku: CREATE: GML z=0 DRAW: GML draw_set_color(c_white) d3d_draw_block(x-4,y-4,z+5,x+4,y+4,z+10,background_get_texture(bck_floor),1,1) Całość wygląda tak: Nieważne w jaką stronę obrócę kamerę to ten blok będzie widoczny za mapą. POMOCY!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2014 3D? A w GM to nie jest tak że oś Z jest odwrotna? Musisz wszystko robić na minusie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Czołg Krymski Opublikowano 20 Grudnia 2014 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2014 Z tego co widzę, masz tam chyba jakiegoś terraina, co? W takim razie koniecznie musisz zdefiniować Z tego bloku w create, bo zależnie gdzie on stanie, tam będzie inna wysokość względem zera. Poza tym można zawsze to rozwiązać w ten sposób Create GML kupa= x.gracz dupa = y.gracz Draw GML draw_set_color(c_white) d3d_draw_block(kupa-4,dupa-4,z+5,kupa+4,dupa+4,z+10,background_get_texture(bck_floor),1,1) ale zdaję sobie sprawę z dupności tego rozwiązania. Niemniej powinno działać Edit: aa, chodzi o to, że ten obiekt staje się tak jakby tłem i jest statyczny? Wtedy to chyba po prostu problem depthu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 21 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 Nieważne co bym zrobił to i tak jest za mapą. Postawię 2 bloki, pokaże się 1. Jak postawię ten blok to on jest tak jakby przyklejony do ekranu, czyli nieważne w jaką stronę bym obrócił kamerę to on i tak tam będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 No to problem depthu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Czołg Krymski Opublikowano 21 Grudnia 2014 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 no to tak jak mówiłem. Też często mam problemy tego rodzaju, ale nie są znane mi przyczyny tego błędu. Wystarczyło pogooglować http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=569547 tak jak przypuszczałem, problem z depthem, po prostu ustaw mu na minusie @up: kurcze :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 21 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 Dopiero teraz zauważyłem, że ten blok rysuje mi się tak jakbym zamiast Draw użył Draw GUI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Czołg Krymski Opublikowano 21 Grudnia 2014 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 po zmianie depthu już po problemie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 21 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 Nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 22 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 OK. Wszystko naprawione. To była wina d3d_set_projection_ext. Źle coś było ustawione. Przepisałem to na nowo i jest gitara. Dzięki za zainteresowanie moim problemem. :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się