Skocz do zawartości

Nihilium - Forgotten World (Beta)


AdamW

Rekomendowane odpowiedzi

LogoLol5_NEW.png

Multiplayer Action-RPG

Nihlium będzie darmową grą multiplayer z gatunku action RPG utrzymaną w klimacie fantasy.
Gracz wciela się w postać jednego z ocalałych bohaterów którzy uciekając z krainy pogrążonej w wojnie i zniszczeniu udają się na nieznany im dotąd, zapomniany kontynent - Nihilium ...

Download:GameClient-Default-1.1.0.6a Installer - Windows
GameClient-Default-1.1.0.6a Archive - Windows

GameServer-Default-1.1.2.8b Installer - Windows

GameServer-Default-1.1.2.8b Archive - Windows

Info:
W grze możemy wcielić się w jedną z wielu klas postaci, które do walki wykorzystują magię, broń białą, palną i inne technologie. Swoją postać możemy rozwijać w unikalny sposób dzięki systemowi talentów. Doświadczenie zdobywamy wykonując zadania, pokonując przeciwników, jak również innych graczy. Duży nacisk położony jest na różnorodność i liczebność umiejętności i talentów postaci, unikalnych dla każdej klasy, pozwalającym pełnić tej samej klasie różne role na różne sposoby w zależności od preferencji gracza.

Gra w pełnej wersji będzie pozwalała na pobranie zarówno gry, jak i serwera, dzięki czemu każdy może grać jak, gdzie chce i z kim chce, ponieważ baza danych postaci, oraz świata znajduje się na centralnym serwerze.


Aktualnie gra znajduje się na etapie otwartych beta-testów. Lista rzeczy zaimplementowanych i w pełni funkcjonalnych na dzień dzisiejszy:

- Silnik gry multiplayer ( serwer oraz klient )
- System talentów i umiejętności
- Różne rodzaje czarów i zaklęć
- 5 klas ( Mag, Kapłan, Wojownik, Łowca oraz Złodziej ) z unikalnymi umiejętnościami oraz czarami
- NPC z rozsądnym AI, używające czarów i umiejętności
- System zadań
- Duuużo zmian graficznych
- Nowe lokacje, przedmioty, talenty

W trakcie tworzenia:
- Rozbudowa systemu PvP
- Rozbudowa świata gry
- System craftingu
- System Perków


Szybki guide:

- poruszamy się przy pomocy klawiszy WSAD + QE strafeujemy.
- postać obracamy trzymając PPM i poruszając myszką - dzięki temu postać nie obraca się bez powodu przy każdym ruchu myszką, a tylko wtedy kiedy chcemy ją obrócić.
- można również poruszać postać przed siebie bez użycia klawy, wystarczy nacisnąć i przytrzymać naraz PPM i LPM lub po prostu nacisnąć raz PPM a postać sama będzie się poruszać do tego punktu.
- aby zaatakować przeciwnika zwykłym auto-atakiem (o umiejętnościach więcej w helpie - dział Skills and abilities) naciskamy na nim PPM i przytrzymujemy, alternatywnie po prostu klikamy na ikonce auto-ataku jeśli mamy ją na pasku skilli (jeśli jest podświetlona, to znaczy że postać będzie atakować przeciwnika jeśli jest w zasięgu).
- aby umieścić jakiś skill na pasku klikamy na nim LPM w Spellbooku (pojawi się przy kursorze) a następnie klikamy ponownie LPM na którymś ze slotów.
- następnie możemy przypisać mu jakiś klawisz skrótu wybierając "Options" (na razie służy ono tylko do bindowania klawiszy).
- więcej info w Game Help (skrót klawiszowy F1)!

Zapraszam do odwiedzania oficjalnej strony internetowej projektu: www.nihilliumgame.com


"Oficjalny" serwer testowy będzie online przeważnie w weekendy w ciągu dnia. Więcej info na stronie w dziale Servers.


Jeśli żaden serwer nie jest aktualnie online, możecie odpalić swój własny, a w kliencie ustawić IP 'localhost' i grać w sieci lokalnej. Mozecie też odblokować na routerze/firewallu połączenia przychodzące dla portu 3009 - wówczas inni gracze będą mogli wejść na wasz serwer a jego adres pojawi się na publicznej liście serwerów zarówno na stronie jak i w kliencie gry.

Autorzy:
Programowanie silnika: AdamWilczak
Oprawa graficzna: AdamWilczak, Konrad Supernak i inni (opengameart.org)
Oprawa muzyczna: Piotr Orłowski
Oprawa fabularna: Marcin Iwaniec

Linki:
Nihilium - warsztat.gd
Nihilium - gamedev.pl
Nihilium - gamejolt.com
Nihilium - indiedb.com
Nihilium - gmc.yoyogames.com

Media:

Nihilium Soundtrack - Soundcloud

158.png
156.png
7519b260920a47cfddcc3d3dce37a938.png
140.png
123.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Strasznie ciężkie sterowanie, chodzenie WSADem byłoby spoko, ale to, że jest względem myszki jest bardzo dziwne, nie idzie się przyzwyczaić. Animacje są strasznie powolne i walcząc z chyba wilkiem miałem wrażenie, ze gram w grę turową a nie czasu rzeczywistego. Do tego animacje drzew to jakiś koszmar, wygląda jakby wpadły w trąbę powietrzną, zamiast delikatnie kołysac się na wietrze.

Do tego gra ma gigantyczny wręcz rozmiar, nad którym bym popracował, chociaż na szczęście pod windowsem sobie jakoś radzi i chyba nie planujesz innych platform.

 

Z początku strasznie mi śmierdziało Almorą, ale tylko na screenach. Gameplay od razu mnie utwierdził, że to jednak różne gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki miałeś FPS? max to 60, animacje kuleją przy mniejszym to fakt, natomiast na maxie wydaje mi się że są ok - tak jak mówisz, gra odeszła trochę od dynamicznego HNS'owego zamysłu bardziej w kierunku typowego RPG'a. Postać obraca się trzymając prawy przycisk myszy + WSAD względem kierunku.

 

Jeśli chodzi o rozmiar to ciężko będzie o mniejszy - co mnie bardziej zastanawia to ilość pożeranego przez nią RAMu :D sam projekt z zasobami waży ok. 170mb - natomiast klient w trakcie grania zajmuje prawie 1gb RAMu :f

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

oh boy, te sterowanie jest okropne

+ brak broni na początku

+ nie wiem jak atakować

 

jakby sterowanie działało to może bym się rozejrzał po grze, ale tak to wpadka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam Helpa ;) To jest jedna z takich gier w które trzeba chwile pograć, żeby się "nauczyć" - dlatego teraz widzę, że brakuje jakiegoś samouczka/tutoriala, bo wiele osób ma problem z oswojeniem się ze sterowaniem, które wierzcie mi - jest bardzo wygodne dla tego typu gry.

 

Szybki guide:

- postać obracamy trzymając PPM i poruszając myszką - dzięki temu postać nie obraca się bez powodu przy każdym ruchu myszką, a tylko wtedy kiedy chcemy ją obrócić.

- do tego oczywiście WSAD względem kierunku postaci (A i D strafe'ujemy, W przód, S tył).

- można również poruszać postać przed siebie bez użycia klawy, wystarczy nacisnąć i przytrzymać naraz PPM i LPM.

- aby zaatakować przeciwnika zwykłym auto-atakiem (o umiejętnościach więcej w helpie - dział Skills and abilities) naciskamy na nim PPM i przytrzymujemy, alternatywnie po prostu klikamy na ikonce auto-ataku jeśli mamy ją na pasku skilli (jeśli jest podświetlona, to znaczy że postać będzie atakować przeciwnika jeśli jest w zasięgu).

- aby umieścić jakiś skill na pasku klikamy na nim LPM w Spellbooku (pojawi się przy kursorze) a następnie klikamy ponownie LPM na którymś ze slotów.

- następnie możemy przypisać mu jakiś klawisz skrótu wybierając "Options" (na razie służy ono tylko do bindowania klawiszy).

 

PS: Broń i wyposażenie możecie kupić zaraz na początku drugiej lokacji w obozie. Złota jest wystarczająco :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
Jeśli chodzi o rozmiar to ciężko będzie o mniejszy - co mnie bardziej zastanawia to ilość pożeranego przez nią RAMu :D sam projekt z zasobami waży ok. 170mb - natomiast klient w trakcie grania zajmuje prawie 1gb RAMu :f

 

Bo grafiki w GM:S są zapisane jako skompresowane pliki PNG, ale kompresja dotyczy jedynie zapisu danych, żeby je wyświetlić trzeba niestety obraz w pamięci trzymać jak bitmapę - do tego z kanałem alpha (RGBA, 1px = 32bity= 4Bajty). Zatem obraz 1024x1024 to 4 MB. Zakładając, że dobry plik PNG kompresuje się nawet 10x, jest calkiem możliwe, że gra zajmuje 1GB ramu.

Z każdą grą tak w sumie jest :) Dlatego np. stara gra FPS mająca 20 misji zajmująca 500MB na płycie CD może wymagać 256MB RAMu, chociaż wiadomo, ze jak grasz w jakiś etap to mniej niż 5% tekstur jest do niego potrzebne, co tylko swiadczy o tym, że na płycie są skompresowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
które wierzcie mi - jest bardzo wygodne dla tego typu gry.

uwierze też na słowo, że gra później jest fajna, ale nie chce mi się "uczyć" nowego schematu sterowania, jak odpalam grę to chcę, żeby była jak najbardziej intuicyjna, ale może są też i gracze, którzy lubią się uczyć sterowania, dunno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

W ogóle, czy ktoś z przeglądających temat spotkał się z takim nietypowym sterowaniem? Bo moim zdaniem ono nie jest ani trochę wygodne. I jeśli kilka osób to powtarza, to coś w tym jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się dodać click-to-move oraz możliwość obracania postaci kawiszami D i A a strafe'owanie przeniosę na Q i E. Obracanie za pomocą myszki również będzie ale zostanie tak jak jest - mam nadzieję że będzie wygodniej :) Myślę że jutro wrzucę wersję z nwoym sterowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie gra wygląda lepiej na zdjęciach niż smakuje w rzeczywistości... a szkoda.

 

STEROWANIE - no to już każdy pisał, ale naprawdę nie wiem w czym takie sterowanie ma pomóc, strafe? po co?

Drzewa - poruszanie się ich totalnie psuje klimat, one powinny lekko powiewać, a nie ruszać się jak szalone w dziwny i nierealistyczny sposób obracając się dookoła.

Muzyka - jest super, ale zbyt głośna, a opcje nie działają.

Animacja postaci - niestety bardzo słaba strona tej gry, postać bardzo szybko chodzi, a ramiona ruszają się bardzo powoli, co w rezultacie daje efekt jakby się ślizgała po lodzie.

 

Nie wiem dlaczego rozłącza mnie z serwera ( lokalnie ). Nie ma żadnej wiadomości że utracono połączenie, widać tylko jak ping stoi w miejscu i wiadomo że połączenie padło. Wówczas opcja wyloguj nie działa i jedynym wyjściem z gry jest zakończenie procesu...

 

Szkoda tej gry, zapowiadała się naprawdę fajnie, proponuję poprawić te rzeczy i wówczas spróbuję jeszcze raz do niej przysiąść. Czemu serwer odpala się tak długo? Przecież wczytywanie tablic do pamięci szybciej trwa, spowolnione celowo? że niby system wstaje itp. ? ;) Klient też wolno nawiązuje połączenie.

 

Tak czy inaczej będę śledził postępy tej gry - ZMIEŃ TO STEROWANIE!!! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego rozłącza mnie z serwera ( lokalnie ). Nie ma żadnej wiadomości że utracono połączenie, widać tylko jak ping stoi w miejscu i wiadomo że połączenie padło. Wówczas opcja wyloguj nie działa i jedynym wyjściem z gry jest zakończenie procesu...

Z tym zrywaniem połączenia się jeszcze nie spotkałem. Na serwerze na pewno nie ma informacji że gracz został odłączony? Btw jeśli w kliencie nie działą wyloguj, klawisz F2 restartuje grę ;)

 

Czemu serwer odpala się tak długo? Przecież wczytywanie tablic do pamięci szybciej trwa, spowolnione celowo? że niby system wstaje itp. ? smile2.gif Klient też wolno nawiązuje połączenie.

Serwer wykorzystuje asynchroniczne HTTP w celu pobrania danych z bazy, a potem musi jeszcze przeparsować result-sety zwrócone przez skrypt .php i dopiero wrzucić je do tablic - dlatego to tyle trwa ;) A przy logowaniu serwer z kolei musi zsynchronizować dane konta a następnie postaci z bazą danych, więc też mu te 2-3 sekundy to zajmie.

 

Nowa wersja będzie jutro. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...