hgter Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Ponieważ to mój pierwszy post, to na początek witam Wszystkich :) Zaczynam od problemu, z którym walczę i nie bardzo mam pomysł jak to ugryźć. Wykorzystuję fizykę. Chciałbym uzyskać sztywne połączenie między dwoma obiektami (pojazdem i doczepianym cosiem). Sztywne czyli takie, aby potem w fizyce całość była traktowana jako jedna sztywna bryła. Po przejrzeniu dostępnych jointsów wyszło, mi że takiego bezpośredniego nie ma. Próbowałem to obejść wykorzystując np. physics_joint_revolute_create z zakresami obrotu na od 0 do 0 oraz prismatic z 0 zakresem ruchu. Próbowałem też distance do dwóch punktów. I kurczę za każdym razem to nie jest to czego oczekuję. Niby wszystko jest ok, ale jak całość wali w ścianę to te doczepiane cosie przesuwają się na różne sposoby (np. mimo ustawionych kolizji między obiektami "wnikają" w siebie - jak to jest w ogóle możliwe - może mam jakiś parametr źle - ale jaki?). Co robię nie tak? Da się to jakoś obejść? Będę zobowiązany za wszelkie sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Trzeba pokombinować z parametrami tej funkcji, być może nie wszystko masz tak jak trzeba (np. czy argument col jest ustawiony na false itd.) Ewentualnie możesz skorzystać z podobnej funkcji physics_joint_prismatic_create(), opis w dokumentacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 15 Września 2014 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 physics_joint_weld_create moim zdaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hgter Opublikowano 15 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 physics_joint_revolute_create(id,i, x-32, y-32, 0, 0, true, 0, 0, 0, 0); w efekcie udarza w ścianę, wysięgnik się wbija w pojazd i potem wysuwa (czyli jakby zawieszenie wyszło). DOdatkowo mimo ogarniczenia jest odgnięcie na boki. physics_joint_prismatic_create i physics_joint_weld_create próbowałem wszystkich możliwych ustawień - jak wyżej. Jednym słowem połączenia zachowują się całkiem ok do momentu, w którym całość nie wali w ścianę. Wtedy połączenie odkształca się jakby było z gumy. Obszedłem problem rozciągając maskę pojazdu tak aby objęła też dodatki, ale to nie jest czyste rozwiązanie i wygeneruje multum pracy (chcąc dodawać moduły o różnej wielkości będę musiał za każdym razem ręcznie korygować maskę). Aż mi się nie chce wierzyć, że nie ma najprostszego możliwego połączenia. Na pewno gdzieś coś mam źle ustawione, ale naprawdę nie mam pomysłu gdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 16 Września 2014 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 A możesz podrzucić jakiś prosty przykład GMZ, żeby zobaczyć o co dokładnie chodzi? Albo chociaż screena z włączonym debugiem fizyki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się