Skocz do zawartości

Poruszanie po drabinie


Cygnus

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim

 

Mam taki problem.Otóż mam dwa objekty drabina(obj106 i obj107),no i problem w tym jak to zrobić żebym mógł chodzić po tej drabinie..O to kod bohatera czyli obj_player

Bo teraz jak do drabiny podchodze,wykonuje ruch do gory,i jak szybko naciskam klawisz to bohater nie wchodzi po drabinie,tylko tak jakby wykonywał duży skok

 

CREATE

GML
[/gml]

start_x = x;

start_y = y;

 

phy_fixed_rotation = true;

 

move_speed = 200;

max_xspeed = 2;

jumping = false;

jump_force = -95;

ladder = false;

 

 

global.prevRoom = SENczB;

[gml]

 

STEP

GML
[/gml]

phy_speed_x = max(min(phy_speed_x, max_xspeed) , -max_xspeed);

 

if(phy_speed_x > 0.1 || phy_speed_x < -0.1) {

sprite_index = spr_Player_Running;

 

} else{

sprite_index = sprPlayer;

 

}

if (phy_speed_y > 1.2) {

sprite_index = spr_Player_Falling;

}

 

 

image_speed = phy_speed_x / 10;

 

background_x[0] = -phy_position_x / 5;

background_x[0] = -phy_position_y / 5;

 

 

background_x[1] = -phy_position_x / 5;

background_x[1] = -phy_position_y / 5;

 

 

if keyboard_check(vk_control)

{

instance_create(x,y,obj_laserek);

}

 

if (!place_meeting(x,y,object106))

{

ladder = false;

}

if (ladder = true)

{

gravity = 0;

vspeed = 0;

}

 

if (keyboard_check(vk_up) || keyboard_check(vk_down))

{

image_speed = 0.2

}

 

else

{

image_speed = 0;

}

 

[gml]

 

--><--Collision objec106

GML
[/gml]

if (keyboard_check(vk_up))

{

ladder = true;

if (place_free(x,y-3))

{

y -= 2;

}

}

 

if (keyboard_check(vk_down))

{

ladder = true;

if (place_free(x,y+3))

{

y += 2;

}

}

[gml]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Jak używasz fizyki (phy_xxx) to nie mieszaj tego z gravity itp. Korzystaj z tamtych zmiennych. A jak chcesz wchodzić po drabinie to wystarczy y-=<wartosc>; No i ogólnie raczej silnik fizyki 2d nie zakłada czegoś takiego jak drabiny, bo skąd ma wiedzieć, kiedy podłoga jeszcze jest przenikalna a kiedy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...