pazio Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 wie ktoś może jak zrobić granice wioski lub królestwa tak jak w The Settlers IV? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Jasne, tylko ze to nie jest jakies bardzo proste. Jesli przyjmiemy, ze nie ma wiosek wewnatrz wiosek, to trzeba obudowac taka wioske waypointami A. Waypointy A beda glownymi waypointami, wiec nie potrzebujesz ich duzo. Kazdy waypoint A bedzie polaczony ze swoimi dwoma sasiadami. Teraz sa dwie drogi do wyboru: 1. Ta jest prostsza, rysujesz linie laczace sasiadujace waypointy A. 2. Ta jest trudniejsza, ale da ci taki efekt, jak w Settlersach IV. Rysujesz waypointy B miedzy waypointami A (nie tworzysz oddzielnego obiektu, po prostu rysujesz, czy to na surface, czy w skrypcie w evencie Draw). Aby upewnic sie, ze nie narysujesz ich niepotrzebnie duzo, waypointy A powinny byc wyrownane do siatki. Waypointy B umiescisz, korzystajac z Algorytmu Bresenhama, czyli algorytmu glownie stosowanego do rysowania linii (figur geometrycznych, wektor) na ekranie (ograniczona siatka, bitmapa). Umieszczasz waypointy B tam, gdzie tenze algorytm uwaza, ze powinny stac. Pamietaj, zeby zoptymalizowac oba sposoby (dezaktywacja waypointow A, sprawdzanie, czy dany sasiad waypointu A istnieje itp). E: nie podalem sposobu, jak umiescic waypointy A na mapie, to zalezy od ciebie. Ogolnie rzecz biorac, powinienes to robic tylko, gdy powstaje/niszczy sie budynek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jack123 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 możesz też to zrobić za pomocą objectów przyjmijmy że mamy wieże i pod tę wieże "przykleić jakiś inny obiekt który by ją otaczał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Edit: pomyłka, można usunąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się