Mateusz Nejman Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Kolejny dzień i kolejny problem z moją grą, czyli Crafting. Nie mam bladego pojęcia jak napisać taki skrypcik. Pomożecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Najpierw powiedz jak taki crafting miałby wyglądać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Najpierw powiedz jak taki crafting miałby wyglądać. Wyglądałby jak w minecrafcie(9 slotów na przedmioty, 1 na wynik) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 No to robisz tablice, ustawiasz odpowiednie wartości, porównujesz z możliwymi opcjami i ew. wykonujesz kod dodania tego itemku. Czyżby kolejny "minecraft, ale taki lepszy"? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Trzeba zrobić po prostu bazę danych z recepturami w postaci tablic 2D. Pętla by porównywała to co gracz sobie poustawiał w tych polach z dostępnymi wzorcami. Można było by tu się też pokusić o wizualne tworzenie takiej bazy danych w postaci spritów 3x3 px. Każdy kolor to był by inny item. Tylko nie wiem czy to było by szybkie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 No to robisz tablice, ustawiasz odpowiednie wartości, porównujesz z możliwymi opcjami i ew. wykonujesz kod dodania tego itemku. Czyżby kolejny "minecraft, ale taki lepszy"? :D Nie minecraft, tylko taki jakby symulator średniowiecza :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Można było by tu się też pokusić o wizualne tworzenie takiej bazy danych w postaci spritów 3x3 px. Każdy kolor to był by inny item. Tylko nie wiem czy to było by szybkie :P Dla n itemow, trzeba sprawdzic w przypadku brute force od 9 do 9n pikseli, czyli srednio 9n/2 pikseli (nie biore pod uwagi czestosci wystepowania przedmiotow, przyjmuje, ze prawdopodobienstwo kazdego przedmiotu jest identyczne), w zoptymalizowanym przypadku - od n do 9n pikseli (srednio ~10n/9, czestosc ta sama co w poprzednim przypadku). Trzeba by jednak tworzyc specjalne struktury danych do przechowywania obrazkow jako kluczy i ID itemow jako wartosci. Nie mam pojecia, ile bajtow miesci zmienna liczbowa w GM:S, jezeli 9 lub wiecej, to te tablice 3x3 mozna zapisywac w jednej zmiennej (o ile wartosc ID materialu do craftingu nie przekrazca 255), wtedy mozna zastosowac prosty ds_map. @Nejman: mozesz zastosowac string do przechowywania tablic craftingowych, kazdy symbol bedzie odpowiadal za dany material, potem mozna zwyczajnie porownywac stringi do siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 String będzie lepszy, fakt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zombie-Games Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Siema ! Mówisz crafting 3x3 hmm... Moim zdaniem jak osoba która zagra w twoją gre , otworzy ekwipunek i zobaczy crafting 3x3 pomyśli że ściągłeś ją z MC Jak już ogarniesz crafting co i jak to zrób większy np jak w 7 Days to Die (może większy , może mniejszy) , taki crafting po otwarciu nie skojaży się z MC Poza tym na crafting itemków w takim GUI bedzie potrzebne więcej przedmiotów przez co gra bardziej wciągnie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Czołg Krymski Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 No po prostu wam wszystkim szajba odbija z Minecraftem. Albo chorobliwie go kochacie i bronicie, albo wszystkie patenty z nim związane są dla awykorzystywalne z niewiadomych powodów. Voxelowy terrain może i jest mocną zżynką, no ale kafelkowy crafting? D: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasztet Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Trzeba zrobić po prostu bazę danych z recepturami w postaci tablic 2D. Pętla by porównywała to co gracz sobie poustawiał w tych polach z dostępnymi wzorcami. Można było by tu się też pokusić o wizualne tworzenie takiej bazy danych w postaci spritów 3x3 px. Każdy kolor to był by inny item. Tylko nie wiem czy to było by szybkie :P Nie prościej sumą kontrolną wszystkich pól? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Z tablicą nie opłaca się robić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasztet Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Ja pisze o sposobie zapisu i odczytu gotowych wzorców. Tablica/stos musi być by wygenerować sumę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Mi się wydaje, że 9 slotów craftingowych wystarczy. Myślę, że mógłbym nawet zrobić crafting 4x2(8 slotów). Crafting zrobiłem na ds_grid. Nazwy itemków wrzuciłem do ds_list i odczytywałem nazwę według liczby w ds_grid. Tak więc dzięki wszystkim za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się