Mateusz Nejman Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Witajcie! Mam problem przeze mnie nie do rozwiązania. Jak niektórzy wiedzą robię grę i chciałbym, żeby jak kliknę PPM na przedmiot to na pozycji mouse_x i mouse_y pokazywało się menu(coś jak show_menu w GM8) Nie mam bladego pojęcia jak takie menu zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Takie menu, o ktorym mowisz, jest niezwykle trudne do zrobienia, w GM:S praktycznie nie ma juz funkcji, ktora wstrzymywalaby prace gry (usunieto m. in. sleep() i mouse_wait()). Musialbys napisac w swojej grze system, ktory na zawolanie zatrzymywalby ruch wszystkich obiektow, blokowal timery itd., dopiero wtedy rysowalbys menu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Takie menu, o ktorym mowisz, jest niezwykle trudne do zrobienia, w GM:S praktycznie nie ma juz funkcji, ktora wstrzymywalaby prace gry (usunieto m. in. sleep() i mouse_wait()). Musialbys napisac w swojej grze system, ktory na zawolanie zatrzymywalby ruch wszystkich obiektow, blokowal timery itd., dopiero wtedy rysowalbys menu. A tak bez zatrzymywania wszystkiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 W create tworzysz zmienną-flagę: menu = false; Potem dajesz w mouse press right: menu = true, a w global mouse press left: menu = false potem w draw: if menu = true { draw_rectangle(....); } i już masz narysowane menu. Pozostaje wypisywać tekst dla opcji, oraz w global mouse press left możesz zrobić sprawdzanie czy myszka jest w tym prostokącie (zwykłe mouse_x >= i <=), oraz jeśli jest, to wybieranie odpowiedniej opcji (tutaj mozna zrobic jakies dzielenie całkowite div, żeby wyliczyć którą opcję się wybrało). Oczywiście menu = false musi być tak czy siak. Baaaaardzo proste zagadnienie tak naprawdę, tylko trzeba chwilę pomyśleć. No i jak na wielu obiektach można kliknąć, to proponuję zrobić też globalną zmienną menu (oprócz lokalnej) i też ustawiać ją w tych miejscach na true i false i dodatkowo w mouse press right wtedy dodać: if global.menu = false - dzięki czemu tylko jedno menu na raz się otworzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się