Skocz do zawartości

Rozbryzg Pocisków


Rekomendowane odpowiedzi

MAM malutki problem.

 

Chciałbym żeby po strzale ze Shotgun'a pociski rozpadały się podczas lotu !

 

Pokażę za pomocą obrazka !

 

Shotgun.png

Krzyżykiem jak mam teraz , po prostu tworzy trzy obiekt które lecą albo w prawo albo w lewo , a chciałbym żeby działało tak jak jest zaznaczone zieloną fajeczką .

 

Jak coś takiego zrobić ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kod pocisku

 

obj_bullet_shotgun

GML
if obj_hero.kier = 0

{

action_move("000100000",10);

}

else

if obj_hero.kier = 1

{

action_move("000001000",10);

}

 

kier to kierunek postaci ! 0 - lewo , 1 - prawo

 

i strzelby

 

obj_hero - press X

GML
if shotgunammo > 0 && shotgunstrzal = 1

{

instance_create(x,y+10,obj_bullet_shotgun)

instance_create(x,y+5,obj_bullet_shotgun)

instance_create(x,y,obj_bullet_shotgun)

instance_create(x,y-5,obj_bullet_shotgun)

instance_create(x,y-10,obj_bullet_shotgun)

shotgunammo -= 1;

shotgunstrzal = 0

alarm[0] = 35;

sound_play(snd_shoot_shotgun);

}

Alarm do przeładowania

 

Alarm 0

GML
shotgunstrzal = 1

 

EDIT :

W create pocisku zrób:

GML
direction+=random_range(-5,5)

Sprubuje !

 

EDIT 2 : Niedziała !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się wydaje, że skoro w stepie ma action_move("000100000",10) to nadaje w ten sposób cały czas kierunek pociskowi (z tego co pamiętam z klocków, to 000100000 oznacza jakiś tam określony kierunek.

 

 

Daj sobie w create po prostu speed=10 i direction =0 lub direction=180 (w zależności od kierunku postaci, tak jak miałeś to wcześniej zrobione) i wtedy kod Threefa zadziała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zastosuj konstrukcję repeat/with:

GML
if(shotgunammo > 0 && shotgunstrzal = 1) {

repeat 5 {

with(instance_create(x, y, objPocisk)) {

speed = 10;

direction = 180*other.kier + 180 + random_range(-5, 5); // kier(gracza) = 0 - lewo, kier = 1 - prawo

}

}

--shotgunammo;

shotgunstrzal = 0;

alarm[0] = 35;

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...