Zombie-Games Opublikowano 17 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 MAM malutki problem. Chciałbym żeby po strzale ze Shotgun'a pociski rozpadały się podczas lotu ! Pokażę za pomocą obrazka ! Krzyżykiem jak mam teraz , po prostu tworzy trzy obiekt które lecą albo w prawo albo w lewo , a chciałbym żeby działało tak jak jest zaznaczone zieloną fajeczką . Jak coś takiego zrobić ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 17 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 Do startowego kierunku (direction) dodać coś losowego (random_range(-5,5)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zombie-Games Opublikowano 17 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 Spróbuje może pomoże . Dzięki za pomoc ! EDIT : Nope niedziała ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 17 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 Spróbuje może pomoże . Dzięki za pomoc ! EDIT : Nope niedziała ! To może pokaż kod tych nabojów i pistoletu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 17 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 W create pocisku zrób: GML direction+=random_range(-5,5) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zombie-Games Opublikowano 17 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 Kod pocisku obj_bullet_shotgun GML if obj_hero.kier = 0 { action_move("000100000",10); } else if obj_hero.kier = 1 { action_move("000001000",10); } kier to kierunek postaci ! 0 - lewo , 1 - prawo i strzelby obj_hero - press X GML if shotgunammo > 0 && shotgunstrzal = 1 { instance_create(x,y+10,obj_bullet_shotgun) instance_create(x,y+5,obj_bullet_shotgun) instance_create(x,y,obj_bullet_shotgun) instance_create(x,y-5,obj_bullet_shotgun) instance_create(x,y-10,obj_bullet_shotgun) shotgunammo -= 1; shotgunstrzal = 0 alarm[0] = 35; sound_play(snd_shoot_shotgun); } Alarm do przeładowania Alarm 0 GML shotgunstrzal = 1 EDIT : W create pocisku zrób: GML direction+=random_range(-5,5) Sprubuje ! EDIT 2 : Niedziała ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 17 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 Działa i musi działać. Gdzieś nadpisujesz direction, albo po prostu nie widzisz co się dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 17 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 Mnie się wydaje, że skoro w stepie ma action_move("000100000",10) to nadaje w ten sposób cały czas kierunek pociskowi (z tego co pamiętam z klocków, to 000100000 oznacza jakiś tam określony kierunek. Daj sobie w create po prostu speed=10 i direction =0 lub direction=180 (w zależności od kierunku postaci, tak jak miałeś to wcześniej zrobione) i wtedy kod Threefa zadziała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 17 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 Może zastosuj konstrukcję repeat/with: GML if(shotgunammo > 0 && shotgunstrzal = 1) { repeat 5 { with(instance_create(x, y, objPocisk)) { speed = 10; direction = 180*other.kier + 180 + random_range(-5, 5); // kier(gracza) = 0 - lewo, kier = 1 - prawo } } --shotgunammo; shotgunstrzal = 0; alarm[0] = 35; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zombie-Games Opublikowano 19 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2014 Nie mając wczoraj internetu nie miałem jak wejść na GMClan i postanowiłem sam rozwiązać problem . Udało się ! (Z pomocą Threef (Wielkie Dzięki !) ) Jak chcecie mogę pokazać aktualny kod !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się