Ab-Dul Opublikowano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 wyskakuje mi coś takiego podczas włączania gry. Nie mogę za chiny dojśćo co mu chodzi :D GML ___________________________________________ ################################################################################ ############ FATAL ERROR in action number 1 of Draw Event for object o_pokaz: Push :: Execution Error - Variable Get 9.s(100003, -1) at gml_Object_o_pokaz_Draw_0 (line 2) - if ( Controller.s == 0 ) ################################################################################ ############ A tak wygląda ten napisany: GML draw_sprite( sprite_index, 0, x, y ); if ( Controller.s == 0 ) _s = s_koszary; else if ( Controller.s == 1 ) _s = s_baza; else if ( Controller.s == 2 ) _s = s_fabryka; else if ( Controller.s == 3 ) _s = s_pobory; else if ( Controller.s == 4 ) _s = s_ratusz; draw_sprite( _s, 0, x + 2, y - 25 ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gryzelda Opublikowano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 A nadałeś wcześniej wartość zmiennej? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 Obiekt Controller musi istnieć podczas wykonywania tego kodu, upewnij się, że tak właśnie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ab-Dul Opublikowano 13 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 jest obiekt Controller,nie pokazuje w nim żadnych błędów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 so rozne sytuacje 1, sprawdz: - nazwy objektow, zmiennych - kolizjie imon Check resource name 2, czasami jest situacja kiedy zmienne w instancji powinny istniec o cykl wczesniej niz so odczytywane inno onstancjo byto sprawdzic zapewnij egzystencje o_controler wczesniej niz o_pokaz. naprzyklad sproboj stworzyc o_control persistent v w innym roomu startowym a potem prejsc do roomu gry 3, mozes dla testu dodac przed if w draw kod ktory otestuje egzystencje o_controller a naprzyklad przez draw_text poda wynik testu na ekran Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 A nikt nie zwrócił uwagi że to szuka zmiennej s a tworzona jest _s ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2014 Z kodu wynika, że zmienna s już istnieje. Czasem warto wklejać show_message(coś) między linijkami kodu, aby sprawdzać, który kod wykonuje się bez przeszkód, a który sprawia problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2014 @I am vader: dlatego poradzilem punkt 1, :) i tak... kod moze byc prawidlowy, ale poprostu my sie mamy domyslic wszystkiego bez pokazania definicji zmiennych jak pisze Amaterasu czesto jest najprostsze sprawdzac stan gry w czasie rzeczywystym, ale show message w draw/step niejest dobry pomysl :) dlatego polecilem draw text. navet dawniej napisalem funkje krota zapisuje argumenty do file a potem mozna analyzowac file by sprawdzic rozwoj zapisanych zmiennych show_message jest dobre dla eventow ktore sie niepowtarzajo za czesto. gm:s ma navet show_message_async Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 15 Czerwca 2014 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2014 Weź te wszystkie ify wstaw w: GML if (instance_exists(Controller)) { ... } i będziesz wiedział. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się