zolty77 Opublikowano 22 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 Zrobiłem zoom scrolem, ale nie mam pojęcia jak zrobić żeby zoomowało mi do środka mapy a nie do rogu? widok z góry 2D Druga sprawa to żeby obiekty się nie scalowały. Obecny kod:w Event Mouse Wheel up GML view_wview[0] = max(640, view_wview[0] - 20); view_hview[0] = view_wview[0] * 0.75; Dodatkowo później mam zamiar zrobić przesówanie obrazu za pomocą myszki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 22 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 Dodawaj do pozycji X połowę różnicy długości przed zbliżeniem a po zbliżeniu. Tak samo Y. Jaka wersja GMa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolty77 Opublikowano 22 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 GMS pro 1.3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 22 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 W takim razie wejdź w Tutoriale i znajdź Basic_Isometric_Tutorial1. Tam jest dokładnie to nad czym pracujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolty77 Opublikowano 22 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 dzięki wielkie :D Opisze tutaj jak by ktoś potrzebował mamy trzy skrypty do zooma Script 1 scrMouseControlInit GML // Setup an enum for zoom in/out ZoomIn = 0; ZoomOut = 1; Script 2 scrMouseZoom GML switch (argument0) { case ZoomOut: { if (view_wview[0] <= (room_width - 64)) { view_wview[0] += 64; view_hview[0] += 48; view_xview[0] -= 32; view_yview[0] -= 24; } } break; case ZoomIn: { if (view_wview[0] > 512) { view_wview[0] -= 64; view_hview[0] -= 48; view_xview[0] += 32; view_yview[0] += 24; } } break; } ClampViewSettings(); Script 3 ClampViewSettings GML if (view_xview[0] <= 0) { view_xview[0] = 0; } if ((view_xview[0] + view_wview[0]) > room_width) { view_xview[0] = room_width - view_wview[0]; } if (view_yview[0] <= 0) { view_yview[0] = 0; } if ((view_yview[0] + view_hview[0]) > room_height) { view_yview[0] = room_height - view_hview[0]; } Tworzymy obiekt objMouseControl w Create GML scrMouseControlInit(); w Event Mouse Wheel UP GML scrMouseZoom(ZoomOut); w Event Mouse Wheel DOWN GML scrMouseZoom(ZoomIn); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się